Być albo nie być… online

Prezentujemy wyniki ankiety, jaką w klasach 4-8 przeprowadziła pani Katarzyna Mazur. Uczestnicy wyrazili zgodę na publikację.

  1. Czy ilość nauki jest większa online czy mniejsza niż w szkole?
większa
19 osób
taka sama / nie wiem
9 osób
mniejsza
12 osób
większa
  • większa
  • większa z lekcjami odwróconymi
  • jest większa
  • większa online
  • większa
  • prac domowych jest wiele więcej
  • jest więcej nauki online dużo więcej
  • większa i trudniejsza
  • zwiększona i ciężko jest się wyrobić, za dużo testów, za mało powtórek do egzaminu
  • troszkę większa
  • teraz jest więcej
  • większa
  • tak 20 wiadomości dziennie
  • ilość nauki jest o wiele większa niż była przed lekcjami online
  • dużo większa
  • może trochę większa, ale jak dla mnie jest ok i nie mam problemu z wyrabianiem się
  • więcej jest online
  • teraz się w miarę wyrównało, ale i tak jest więcej niż normalnie
  • większa
taka sama / nie wiem
  • pół na pół, online mniej czasu poświęcamy, ale nauka jest skuteczniejsza online
  • chyba taka sama
  • z niektórych przedmiotów
  • moim zdaniem ilość nauki jest taka sama w szkole i on-line, choć czasami wydaje się że nauki jest trochę więcej
  • mniej więcej tak sama
  • taka sama
  • To zależy. Lekcji mamy mniej, ale nauczyciele zadają nam więcej pracy domowej, plus różne projekty dodatkowe. Uważam, że jest to właściwie nawet lepszy sposób nauki, ponieważ dzieci uczą się samodyscypliny. Należy samemu pilnować terminów projektów i zwracania prac domowych. Wychodzi więc na to, że uczymy się nie tylko przekazanych nam materiałów, ale i wspomnianej samodyscypliny, która wspaniale przygotowuje nas do dorosłego życia i jest w nim niezbędna.
  • mniej więcej taka sama, ale czasem jest więcej
  • nie do końca wiem
mniejsza
  • mniejsza, choć zależy z jakiego przedmiotu
  • mniejsza
  • mniejsza
  • moim zdaniem lekcji online jest mało, a więcej zadane
  • mniejsza online
  • mniej
  • mniejsza niż w szkole, ale tylko ciutkę
  • mniejsza jest na lekcjach online
  • mniejsza, ale online bardziej się męczysz, bo dużo czasu przed komputerem
  • mniejsza online
  • mniejsza, ale i tak nie wyrabiam
  • mniejsza

2. Czy korzystam z konsultacji, jeśli czegoś nie jestem pewny lub nie rozumiem?

nie / raczej nie
  • nie
  • nie
  • raczej nie
  • nie korzystam, ale wysyłam wiadomości, jak czegoś nie rozumiem
  • nie, nie korzystam
  • to nie pomaga, no przynajmniej mi
  • na razie nie korzystam, bo wszystko rozumiem
  • raczej nie, nie mam czasu, ponieważ muszę odrabiać wymagania
  • nie korzystam
  • nie za dużo
  • nie, ale jeśli bym czegoś nie rozumiał, to bym z nich skorzystał
  • raczej wszystko rozumiem, a jak nie, to piszę emaila
  • nie!!!
  • yesn’t, w sensie nie
  • nie
  • nie, bo wszystko rozumiem
  • raczej nie
  • ja nie chodzę
tak / raczej tak
  • tak
  • tak
  • czasami
  • tak korzystam, nie często, ale korzystam
  • korzystam ale bardzo rzadko, byłam / byłem tylko raz
  • najpierw sama szukam odpowiedzi i jeśli naprawdę nie wiem, to piszę do nauczyciela
  • czasami
  • tak, a raczej jak chcę się czegoś douczyć
  • tak, oczywiście
  • czasami korzystam z konsultacji, ale bardzo rzadko
  • czasami, choć czasami wolę się pouczyć sama
  • oczywiście
  • Tak, aczkolwiek rzadko się to zdarza, gdyż zazwyczaj umiem i rozumiem większość materiałów:) Jeśli już korzystam z konsultacji, to zazwyczaj dla poprawy którejś z ocen.
  • raczej tak

3. Ile razy byłem/byłam na konsultacjach, na których nauczyciel objaśnia prace domowe, powtarzamy do testów bądź rozwiewamy wątpliwości?

odpowiedzi opisowe pozostałych uczniów
  • nie liczyłam
  • sama nawet nie wiem, nie pamiętam
  • nie wiem
  • nie wiem
  • mało
  • trudno powiedzieć
  • nie pamiętam, ile razy
  • kilka razy
  • byłam tylko wtedy, kiedy rozmawialiśmy o rozmowie kwalifikacyjnej i o pracy projektowej
  • nie wiem, na pewno więcej niż 5
  • dużo
  • kilka
  • tak
  • Szczerze mówiąc, nie pamiętam. Chyba trzy, maksymalnie cztery razy. Oczywiście to, że rzadko korzystam z konsultacji nie oznacza, że nie są one pomocne. Wręcz przeciwnie.
  • kilka razy, nie pamiętam ile

4. Czy używam Librusa do zadawania pytań w razie wątpliwości?

5. Moja największa trudność w nauczaniu online:

Odpowiedzi do pytania 5
  • To jest to, że mam słaby internet i czasami za dużo jest zadawane
  • Dużo czasu spędzam przed komputerem na online lekcjach
  • no że czasem do niektórych zadań takich typu technika nie umiem się zmotywować, ale to rzadko, raczej staram się robić wszystko na bieżąco
  • jest robienie prac domowych
  • to że jest więcej rzeczy do zrobienia po lekcji online i nie mogę zobaczyć się z koleżankami z klasy
  • nie mam chyba takiej
  • nie chcę odpowiadać na to pytanie
  • Małe przerwy rano, brak czasu na zjedzenie śniadania
  • Znalezienie odpowiedzi na niektóre pytania albo odnalezienie się w tym, co mam teraz zrobić.
  • Zrozumienie innych
  • Ponieważ śmieją się z tego, że mam słaby internet
  • że trzeba mieć włączoną kamerkę
  • zmęczenie, prace domowe i czasami małe przerwy pomiędzy lekcjami
  • problemy techniczne
  • Prace domowe
  • Że mamy więcej prac domowych i nie mogę się spotkać z koleżankami.
  • Że mi się nie chce nic robić, dużo rzeczy mnie rozprasza.
  • Ciągła aktywność przed ekranem, dużo pracy
  • Trudniejsze porozumiewanie się
  • Nie mogę przyswajać wiedzy, nie umiem, gdy golfista (?) nie widzę
  • ilość wiadomości
  • Za dużo prac domowych
  • To czasami lekcje odwrócone.
  • Długie zadania na tydzień z polskiego. Zapominam o nich.
  • online
  • nadążanie nad materiałem
  • kamerka, ponieważ jej nie posiadam
  • nie można spotkać się na żywo z kolegami
  • coś mi się ostatnio z mikrofonem stało
  • INTERNET
  • Za mało czasu.
  • nieregularne lekcje, więcej prac, domowych ogólnie.
  • Straszny internet. Sama nie mogę zbytnio znaleźć czasu na samotne prace, a w szkole tak. Nie ma planu lekcji. Nie zawsze mam sprzęt do lekcji i za to mogę dostać minusa lub trudna jest lekcja. Często się robi bałagan, bo mam więcej rzeczy do zrobienia W DOMU, więc muszę sprzątać. Nie mogę sie normalnie widzieć z przyjaciółmi… I WIELE INNYCH
  • lekcje o 8:15
  • brak
  • niebwiem
  • Gorzej się skupia
  • skupienie
  • brak skupienia czasem
  • brak
  • Nie mam takowej, a jeśli mam, to jej nie dostrzegam:)
  • Uczenie się bez nauczyciela i łączenie się
  • Wstawanie rano.
  • dużo do roboty
  • trzeba wszystko pamiętać, kiedy lekcje, kiedy coś oddać
  • za dużo pracy domowej z całego dnia ze wszystkich lekcji, jest mi dość trudno się zebrać i zrobić to wszystko
  • samodzielna nauka
  • motywacja do zrobienia prac domowych itp.
  • nie ma
  • ilość
  • Brak motywacji
  • trzeba bardziej się skupiać

6. Co najbardziej podoba mi się w nauczaniu online?

Odpowiedzi do pytania 6
  • Że mogę się wysypiać, siedzę w domu, mam dłuższe przerwy i jest fajniej, takie lekcje mi się bardziej podobają
  • spanie do 8.00 a nie do 6.30
  • można się wyspać
  • Nie przychodzi mi nic do głowy
  • To że można spać do późna i nie trzeba wychodzić do szkoły.
  • możliwość bycia w domu we własnym pokoju, a jednocześnie uczyć, widząc się z nauczycielem i innymi dziećmi
  • mniej lekcji
  • Cóż, nie mam ulubionego punktu tego sposobu nauczania. Podoba mi się on całościowo. Pozwolę to sobie porównać z rosołem. Gdyby nie odpowiednia konsystencja składników i sposób przygotowania, nie wyszłoby coś tak wspaniałego:) Tutaj nie jeden punkt sprawia, że całość jest taka fascynująca. To właśnie zmieszanie różnych składników – miłych nauczycieli, „nowości” i „świeżości” tego przedsięwzięcia, przystępnej wiedzy, jasnych materiałów, samodyscypliny – daje ten wspaniały efekt. Uważam to za ciekawy projekt, który jak najbardziej się udaje. Być może to tak kiedyś będą wyglądać codzienne lekcje?
  • spanie dłużej
  • Jestem sama i mam spokój
  • spanko i domek
  • mniejsza ilość lekcji w jednym dniu
  • zaoszczędzony czas
  • Możliwość bycia na lekcji ze zwierzakiem
  • Samodzielność
  • to, że można dłużej spać i że nie traci się czasu na dojazd do szkoły i że ogólnie ma się więcej czasu na swoje przyjemności
  • że czasami mogę wstać później
  • robić na lekcji pracę domową
  • rysować podczas lekcji itp.
  • że jak mamy dopiero od 2 lekcji lekcje, to można wstać później
  • Ogólnie lekcje online, ale takie, kiedy nauczyciel się z nami spotyka i nami się interesuje, a nie tylko wysyła zadania.
  • To, że jest więcej quizów i że więcej eksploruje komputera… chyba już…
  • nie muszę wstawać o 7
  • że można się wyspać:)
  • Bycie w domu i możliwość picia herbatki w czasie lekcji:)
  • Można leżeć w łóżku
  • Nie muszę tak wcześnie wstawać.
  • Siedzenie w domu
  • nie wiem
  • To, że mogę wstać 7 min przed lekcją i mam więcej czasu do spania
  • Nie trzeba chodzić do szkoły. Więcej czasu w domu
  • nie widać tego, że jestem w piżamie
  • więcej się uczę
  • nie
  • To ze można później wstać
  • Że można się skonsultować
  • że można być w domu
  • że jest mniej lekcji
  • że jest online
  • Mogę widzieć inne osoby z mojej klasy.
  • Że nie muszę rano wstawać (gdy jeszcze nie było nauczania on-line, żeby zdążyć do szkoły musiałam wstawać o 6.00 lub o 5.45).
  • Mi się podoba to, że mam więcej czasu po lekcjach, niż jak bym została na świetlicy.
  • że we wtorek i czwartek lekcje są od 10.00
  • brak
  • nie wiem
  • to, że nie muszę wstawać o 6.30
  • Siedzenie w domu
  • nic
  • jest mnie lekcji
  • że mam trochę więcej czasu na hobby i dla rodziny i na przyjemności
  • Jest mniej lekcji