Projekty w klasach starszych


  1. Na początku semestru nauczyciele ogłaszają propozycje tematów projektów. Co wybrać w tym roku? Czy bryły platońskie lub ciąg Fibonacciego u Pan Misia, czy może Mini Festiwal Nauki lub Geograficzny Escape Room u pani Ani? A może wymyślimy własny projekt? Możliwości jest tak wiele!
  2. Tworzymy wewnątrzklasowe zespoły projektowe, dobierając się w kilkuosobowe grupy.
  3. Wybieramy opiekuna naszej grupy.
  4. Przez kilka tygodni pracujemy nad naszym projektem:
  • wyznaczamy cele i negocjujemy rozwiązania;
  • zastanawiamy się, jak twórczo zrealizować nasze zadanie;
  • dzielimy się zadaniami według naszych mocnych stron i predyspozycji;
  • działamy indywidualnie i zespołowo;
  • spotykamy się w domach i w szkole;
  • korzystamy ze wsparcia szkolnych specjalistów;
  • robimy błędy i je naprawiamy;
  • i wreszcie – przygotowujemy się do prezentacji na forum szkoły: przedstawiamy efekt naszej pracy i opowiadamy o całej drodze, jaką przeszliśmy, by dotrzeć do wspólnie ustalonego celu, odpowiadamy też na pytania naszych kolegów, koleżanek i nauczycieli.