
- Na początku semestru nauczyciele ogłaszają propozycje tematów projektów. Co wybrać w tym roku? Czy bryły platońskie lub ciąg Fibonacciego u Pan Misia, czy może Mini Festiwal Nauki lub Geograficzny Escape Room u pani Ani? A może wymyślimy własny projekt? Możliwości jest tak wiele!
- Tworzymy wewnątrzklasowe zespoły projektowe, dobierając się w kilkuosobowe grupy.
- Wybieramy opiekuna naszej grupy.
- Przez kilka tygodni pracujemy nad naszym projektem:
- wyznaczamy cele i negocjujemy rozwiązania;
- zastanawiamy się, jak twórczo zrealizować nasze zadanie;
- dzielimy się zadaniami według naszych mocnych stron i predyspozycji;
- działamy indywidualnie i zespołowo;
- spotykamy się w domach i w szkole;
- korzystamy ze wsparcia szkolnych specjalistów;
- robimy błędy i je naprawiamy;
- i wreszcie – przygotowujemy się do prezentacji na forum szkoły: przedstawiamy efekt naszej pracy i opowiadamy o całej drodze, jaką przeszliśmy, by dotrzeć do wspólnie ustalonego celu, odpowiadamy też na pytania naszych kolegów, koleżanek i nauczycieli.