Plan kółek


Chodzenie „na próbę”

Pierwsze zajęcia, w których dzieci wezmą udział, będą miały charakter próbny. Uczestnicy będą mogli zobaczyć, na czym one polegają, czy im się podobają i czy chcą w nich brać udział przez cały semestr. Udział w zajęciach próbnych nie zobowiązuje do dalszego uczestnictwa, a z kolei brak uczestnictwa nie wyklucza możliwości późniejszego zapisu.

Zapisy

Pod koniec września, po okresie próbnym, będą już obowiązywać pisemne deklaracje uczestnictwa w zajęciach. Rodzice razem z dziećmi podejmują decyzję o wyborze kółek i na karteczkach (osobnych dla każdego kółka) przekazują tę informację nauczycielom prowadzącym kółka. Może być ona odręczna lub wydrukowana. Ważne, by dziecko się na niej własnoręcznie, w miarę możliwości, podpisało. Zwiększa to poczucie odpowiedzialności za dokonany wybór oraz „pilnowanie” przez uczestnika chodzenia na „swoje” kółko.

Z doświadczenia wiemy, że w pierwszych tygodniach działania kółek, zwłaszcza maluchom, zdarza się „przegapić” wybrane kółko, nie usłyszeć nauczyciela wołającego na zajęcia. Przestaje być to problemem po ustaleniu list uczestników na podstawie deklaracji. Można imiennie wywoływać z piaskownicy lub z lasku pochłonięte zabawą dzieci z klas młodszych.

Zajęcia popołudniowe będą miały charakter kółek zamkniętych – na zajęcia obowiązują zapisy (deklaracje) i regularne uczęszczanie do końca semestru.


DZIECI MŁODSZEDZIECI STARSZE
Plan obowiązuje w I semestrze roku szkolnego 2020/21.
W nawiasach kwadratowych [] podano numer sali.

PONIEDZIAŁEK

[gim.] 14.15-15.00 Gimnastyka korekcyjna[VII] 15.30-16.30 Kółko plastyczne

WTOREK

[VII] 15.00-15.45 Kółko plastyczne (0-3)
[VII] 16.00-16.45 Kółko koralikowe (0-3)
[VI] 15.00-15.45 – Język hiszpański (6)

ŚRODA

[0] 14.00-14.45 – Kółko jęz. angielskiego (0-3)
[II] 15.00-15.45 – Dzieci z ulicy Awanturników (0-3)
[VII] 15.30-16.30 – Animacja poklatkowa (4-8) {*}
[IV] 15.00-15.45 – English Club (4,5)

CZWARTEK

[II] 14.45-15.30 – Bajeczki z roleczki (0-3)
[gim.] 15.40-16.30 – Kółko zabawy (0-3)
[gim.] 14.30-15.15 – Kółko sportowe (4-6)

PIĄTEK

[inf.] 8.00-8.10 Dziesiątka dla szkoły
[inf.] 13.40-14.15 Kółko informatyczne (0-1)
[inf.] 14.15-14.50 – Kółko informatyczne (2,3)
[inf.] 8.00-8.10 Dziesiątka dla szkoły
[inf.] 14.50-15.30 Kółko informatyczne (4-6)
[inf.] 15.30-16.15 Kółko informatyczne (7,8)
  • {*} Animacja poklatkowa – projekt prowadzony przez p. Martę Goszcz, pierwszy miesiąc jest próbny, zaangażowani i chętni będą mieli szansę kontynuacji w kolejnej edycji projektu.

OPIS KÓŁEK

English Club (kl. 4,5)

Eeny meeny miny moe
English Club’s the place to go!

To kółko dla tych, którzy lubią śpiewać, odgrywać scenki, grać w gry oraz słuchać historyjek i książeczek w języku angielskim. Będziemy też:

  • poznawać nowe słowa i ćwiczyć słowa już dobrze znane,
  • czytać książki, w których jest mnóstwo nieznanych nam słów i zadziwiać się, że i tak wiele rozumiemy,
  • osłuchiwać się z melodią języka,
  • grać w Saymon says i jego utrudnioną wersję (także na odpadanki!),
  • uczyć się najbardziej potrzebnych wyrażeń w języku angielskim (czyli pytania o drogę oraz… zamawiania lodów:),
  • grać w Bingo, memo i w Who stole the cookie?,
  • uczyć się wierszy, rymowanek i „klaskanek” w języku angielskim,
  • rysować komiksy z naszymi ulubionymi bohaterami,
  • no i oczywiście spróbujemy nie połamać naszych języków na najtrudniejszych angielskich tongue-twisterach.

Uwaga!
Na kółku nie są wymagane:

  • zdolności muzyczne i aktorskie,
  • praktyka kulinarna,
  • biegła znajomość gramatyki angielskiej,

ale za to mile widziane są:

  • chęć czynu,
  • ciekawość, by wiedzieć, o czym się śpiewa,
  • cierpliwość (bo przygotowując wypieki, będzie trzeba czasami po prostu chwilę poczekać na dyspozycje szefa kuchni),
  • odrobina luzu, np. na tyle, by wczuć się w rolę niezdarnego detektywa w przedstawieniu,
  • odwaga, by mówić, nawet gdy nie wszystko jeszcze „płynie”.

Zapraszam!
Pani Renia

Język angielski kl. 0-3

Oto czym będziemy zajmować się na kółku języka angielskiego:

  • moje hobby – formy spędzania wolnego czasu
  • różne smaki
  • ulubione miejsca, krajobrazy
  • rozmowa telefoniczna – ćwiczenia
  • mój pierwszy list
  • opis postaci
  • opis obrazka
  • czytanie książek, gry i zabawy
  • śpiewanie piosenek

    Zapraszam
    Małgorzata Yapar

Język hiszpański kl. 6

Podczas zajęć uczniowie w sposób aktywny, za pomocą gier i zabaw, nauczą sie języka na poziomie podstawowym.

Prowadzenie:
Katarzyna Czubenko

Dzieci z ulicy Awanturników

Kółko czytelniczo-plastyczne. Będziemy poznawali historie, w których dzieci nie zawsze miały dobry humor, często nie do końca słuchały poleceń lub którym przytrafiały się serie doprawdy niefortunnych zdarzeń. Książkowe opowieści wzbogacimy niesamowitymi ilustracjami:)

Prowadzenie:
Joanna Ratowska

Gry zespołowe

Na zajęciach będziemy zmieniać dyscyplinę co tydzień, tak aby każdy, kto lubi konkretną grę, miał możliwość rozwijania swojej pasji. Jednocześnie osoby, które po prostu lubią aktywność fizyczną, będą mogły wszechstronnie się rozwijać.

Bajeczki z Roleczki

Na kółku wyruszymy w podróż w czasie i zanurzymy się w dzieciństwie Waszych rodziców. Na starym, pięknym, żółtym rzutniku ANIA będziemy wyświetlać, czytać i oglądać bajeczki ukryte na taśmie zamkniętej w maleńkich pudełeczkach. Przez chwilę poczujemy się jak w starym kinie…

Zapraszam serdecznie
Iwona Karwańska

Kółko plastyczne dla młodszych

Na kółkach plastycznych dla młodszych tworzymy prace w różnych technikach plastycznych np.: prace rysunkowe i malarskie, prace z włóczki, mozaiki, kolaże z darów natury i innych materiałów, odbijanki, prace z koralików i drucika, proste szyte maskotki.

Zapraszam
Marta Goszcz

Kółko plastyczne dla starszych

Na tym kółku  pojawią się zadania plastyczne: prace rysunkowe, malarskie, kolaże i zadania przestrzenne. Pojawią się prace w technice szycia, plecionki i drobiazgi z koralików.

Zapraszam
Marta Goszcz

Kółko koralikowe

Na kółku koralikowym można stworzyć trójwymiarowe i płaskie zwierzątka z koralików i drucika, wykonać prostą biżuterię, taką jak kolczyki, bransoletki, wisiorki.

Zapraszam
Marta Goszcz

Kółko gimnastyki korekcyjnej

Zajęcia ogólnorozwojowe, mające na celu profilaktykę i korekcję wad postawy. Będziemy na nich poznawać gry i zabawy korekcyjne, doskonalić umiejętność utrzymania prawidłowej postawy ciała, wykonywać ćwiczenia gimnastyczne.

Zapraszam
Agnieszka Gapska

Kółko informatyczne
  • IX (grafika)
    Uczniowie zaczynają od zapoznania się z zasadami pracy w pracowni, bezpieczeństwem związanym z używanie komputerów i internetu. Uczniowie poznają rozbudowany edytor grafiki GIMP. Zdobywają umiejętności pracy na warstwach, prostej obróbki zdjęć, uczą się technik kolażu fotograficznego. Tworzą komiksy i animacje (np. Pivot).
  • X (arkusz kalkulacyjny)
    Uczniowie wykonują obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Poznają jego zaawansowane funkcje. Tworzą kalendarze, wykresy.
  • XI, XII, I (programowanie Scratch)
    Uczniowie stawiają pierwsze (i kolejne) kroki w programowaniu. Poznają podstawowe funkcje programu Scratch i stopniowo rozwijają swoje umiejętności w programowaniu, m.in. uczą się programować ruch postaci. Tworzą i wykorzystują zmienne.
  • II (edytor tekstu, mapy)
    Uczniowie pracują w edytorze tekstu MS Word. Poznają skróty klawiszowe, którymi będą się posługiwać, a także poznają nowe możliwości programu (m.in. wstawiania i formatowania tabel oraz obrazów). Uczą się przy okazji zasad edytorskich. Formatują tekst oraz poznają opcję numerowania i listy wielopoziomowej. Pracują z mapami, tworzą plany wycieczek z informacjami „warto zobaczyć”.
  • III, IV (projektowanie stron www)
    Uczniowie projektują strony internetowe, poznają język HTML, CSS, elementy JavaScript (m.in. KhanAcademy, w3schools).
  • V, VI (prezentacje, filmy)
    Uczniowie tworzą prezentacje, animacje i filmy. Zajmują się obrabianiem dźwięku (Audacity).

Uwaga:
W kolejnych miesiącach podano główną tematykę, zagadnienia mogą się powtarzać i uzupełniać w zależności od potrzeb. Na przykład tworząc stronę internetową, możemy umieścić na niej własne prace graficzne, plan wycieczki z mapą podróży, grą stworzoną w Scratchu itp.

Dziesiątka dla szkoły

Kółko różańcowe zainicjowane przez panią Monikę, naszą uwielbianą panią od religii.

W każdy piątek o godzinie 8 rano wszyscy chętni (dzieci i nauczyciele) spotykają się w sali informatycznej (w tym roku z osłoną twarzy) i odmawiają jedną dziesiątkę różańca w intencji dzieci z naszej szkoły, ich rodziców, rodzeństwa, a także nauczycieli i ich rodzin. 

Serdecznie zapraszamy na te 10-minutowe spotkania, podczas których ogarniamy modlitwą wszystkie nasze sprawy. Stali bywalcy wiedzą, że jest to wspaniały początek dnia:)

W tym roku do spotkań można również dołączyć online. Jest to opcja dla chętnych rodziców oraz nauczycieli, którzy akurat nie pracują tego dnia od rana.

Na spotkania zapraszamy zwłaszcza wszystkie dzieci przygotowujące się do I Komunii.

Ekipa „Dziesiątki”