Plan kółek


Drodzy Rodzice,
informujemy, że od poniedziałku 9 września rozpoczynamy zajęcia popołudniowe, zwane kółkami. Plan kółek na najbliższy tydzień nie jest jeszcze pełny – zwyczajowo niektóre zajęcia ruszają od października. Niektóre terminy mogą ulec zmianie w związku z zapowiadanymi zmianami planu lekcji od 16 września.

Chodzenie „na próbę”

Pierwsze zajęcia, w których dzieci wezmą udział, będą miały charakter próbny. Uczestnicy będą mogli zobaczyć, na czym one polegają, czy im się podobają i czy chcą w nich brać udział przez cały semestr. Udział w zajęciach próbnych nie zobowiązuje do dalszego uczestnictwa, a z kolei brak uczestnictwa nie wyklucza możliwości późniejszego zapisu.

Zapisy

Pod koniec września, po okresie próbnym, będą już obowiązywać pisemne deklaracje uczestnictwa w zajęciach. Rodzice razem z dziećmi podejmują decyzję o wyborze kółek i na karteczkach (osobnych dla każdego kółka) przekazują tę informację nauczycielom prowadzącym kółka. Może być ona odręczna lub wydrukowana. Ważne, by dziecko się na niej własnoręcznie, w miarę możliwości, podpisało. Zwiększa to poczucie odpowiedzialności za dokonany wybór oraz „pilnowanie” przez uczestnika chodzenia na „swoje” kółko.

Z doświadczenia wiemy, że w pierwszych tygodniach działania kółek, zwłaszcza maluchom, zdarza się „przegapić” wybrane kółko, nie usłyszeć nauczyciela wołającego na zajęcia. Przestaje być to problemem po ustaleniu list uczestników na podstawie deklaracji. Można imiennie wyciągać z piaskownicy lub z lasku pochłonięte zabawą dzieci z klas młodszychJ

Zajęcia popołudniowe będą miały charakter:

kółek zamkniętych – na zajęcia obowiązują zapisy (deklaracje) i regularne uczęszczanie do końca semestru;

kółek otwartych – zajęcia odbywają się w określonym terminie, ale nie obowiązują zapisy (uczestniczyć można w zależności od chęci).

Informacja o tym, czy dane kółko jest otwarte podana jest w nawiasie przy jego nazwie w planie kółek.


* w nawiasach kwadratowych [] podano salę, w której odbywają się zajęcia
** w nawiasach okrągłych podano klasę, dla której przeznaczone są zajęcia

Dzieci młodsze

Dzieci starsze

PONIEDZIAŁEK

Basen [VI]* 15.15-16.15 Plastyczne (4-8, otwarte)**

[VI] 16.15-17.00 Plecionki / szycie (4-8, otwarte)

WTOREK

[sala gim.] 14.15-15.00 Gimnastyka korekcyjna (0-III)

[VI] 15.15-16.15 Plastyczne (0-3, otwarte)

[VI] 16.15-17.00 Koralikowe (0-3, otwarte)

ŚRODA

[VI] 14.30-16.00 Szycie (0-3, otwarte)

[sala gim.] 15.30-16.15 Tańce (0-3)

[jadalnia] 15.30-17.00 Kulinarne (0-8, otwarte)

[sala gim.] 14.30-15.30 Gry zespołowe (4-8)

[VIII] 15.00-15.45 Język hiszpański (6)

[jadalnia] 15.30-17.00 Kulinarne (0-8, otwarte)

CZWARTEK

[III] 15.30-16.15 English Club (3,4)

[I] 15.00-15.45 Bajeczki z Roleczki (0-3)

Basen

[III] 16.15-17.00 English Club (5,6)

PIĄTEK

[I] 8.00-8.10 Dziesiątka dla szkoły (różaniec, otwarte)

[inform.] 14.00-14.45 – informatyczne (2,3)

[sala gim.] 14.30-15.30 Reprezentacja (0-3)

[VI] 15.30-16.15 Szachy

[I] 8.00-8.10 Dziesiątka dla szkoły (różaniec, otwarte)

[inform.] 15.00-15.45 Informatyczne oraz „Otwarta pracownia” – przygotowanie projektów, prezentacji, itp. (7,8)

[sala gim.] 15.30-16.30 Reprezentacja (4-8)

[VI] 16.15-17.30 Szachy

OPIS KÓŁEK

English Club (kl. 3,4)
Eeny meeny miny moe
English Club’s the place to go!

To kółko dla tych, którzy lubią śpiewać, odgrywać scenki, grać w gry oraz słuchać historyjek i książeczek w języku angielskim. Będziemy też:

  • poznawać nowe słowa i ćwiczyć słowa już dobrze znane,
  • czytać książeczki, w których jest mnóstwo nieznanych nam słów i zadziwiać się, że i tak wiele rozumiemy,
  • osłuchiwać się z melodią języka,
  • grać w „Saymon says” i jego utrudnioną wersję (także na odpadanki!),
  • uczyć się najbardziej potrzebnych wyrażeń w języku angielskim (czyli pytania o drogę oraz… zamawiania lodów),
  • grać w Bingo, memo i w „Who stole the Cookie”?,
  • uczyć się wierszyków, rymowanek i „klapanek” w języku angielskim,
  • rysować komiksy z naszymi ulubionymi bohaterami,
  • no i oczywiście spróbujemy nie połamać naszych języków na najtrudniejszych angielskich tongue-twisterach.

English Club (kl. 5,6)

Na tym kółku będziemy duuużo śpiewać, analizować teksty piosenek, zastanawiać się, „co autor miał na myśli” i czy my się z tą myślą zgadzamy. Sprawdzimy, czy to prawda, że większość piosenek jest o miłości i kto ma częściej złamane serce: on czy ona? Od czasu do czasu będziemy również kucharzyli. Poszerzymy słownictwo z zakresu kulinariów, m.in. poprzez oglądanie filmików o tematyce kulinarnej. Wystawimy też sztukę „The missing skeleton”.

Uwaga!
Na kółku nie są wymagane:

  • zdolności muzyczne i aktorskie,
  • praktyka kulinarna,
  • biegła znajomość gramatyki angielskiej,

ale za to mile widziane są:

  • chęć czynu,
  • ciekawość, by wiedzieć, o czym się śpiewa,
  • cierpliwość (bo przygotowując wypieki, będzie trzeba czasami po prostu chwilę poczekać na dyspozycje szefa kuchni),
  • odrobina luzu, np. na tyle, by wczuć się w rolę niezdarnego detektywa w przedstawieniu,
  • odwaga, by mówić, nawet gdy nie wszystko jeszcze „płynie”.

Zapraszam!
Pani Renia


Gry zespołowe

Na zajęciach będziemy zmieniać dyscyplinę co tydzień, tak aby każdy, kto lubi konkretną grę, miał możliwość rozwijania swojej pasji. Jednocześnie osoby, które po prostu lubią aktywność fizyczną, będą mogły wszechstronnie się rozwijać.

Reprezentacja

Ogólnorozwojowe zajęcia piłkarskie, na których doskonalimy elementy techniki i taktyki piłki nożnej. Kółko o charakterze otwartym, odbywa się osobno dla klas 0-3 i 4-8.


Bajeczki z Roleczki

Na kółku wyruszymy w podróż w czasie i zanurzymy się w dzieciństwie Waszych rodziców. Na starym, pięknym, żółtym rzutniku ANIA będziemy wyświetlać, czytać i oglądać bajeczki ukryte na taśmie zamkniętej w maleńkich pudełeczkach. Przez chwilę poczujemy się jak w starym kinie…

Zapraszam serdecznie
Iwona Karwańska


Kółko plastyczne

Na kółkach plastycznych dla młodszych i starszych tworzymy prace w różnych technikach plastycznych, np.: proste maskotki z pomponów, mozaiki, kolaże z darów natury i innych materiałów, odbijanki, wyklejanki, batik, proste witrażyki, prace malarskie.

Kółko koralikowe

Na kółku koralikowym można stworzyć trójwymiarowe i płaskie zwierzątka z koralików i drucika, wykonać prostą biżuterię, taką jak kolczyki, bransoletki, wisiorki.

Kółko plecionkowe / szycie

Na tym kółku można uszyć prostą maskotkę, piórniczek lub torebkę. Szyjemy ręcznie i podejmujemy próby szycia na maszynie). Tworzymy prace ze sznurka, korzystając głównie z technik makramy i kumihimo.

Zapraszam
Marta Goszcz


Kółko kulinarne

Zajęcia dla wszystkich uczniów, którzy chcą miło i smacznie spędzić popołudnie na świetlicy. Na kółku będziemy przygotowywać smaczne podwieczorki, wykorzystując zdrowe i sezonowe produkty spożywcze. Nauczymy się wyszukiwać i analizować przepisy kulinarne, odmierzać ilości produktów spożywczych, kroić, mieszać, trzeć warzywa i owoce na tarce, bezpiecznie używać kuchennych urządzeń elektrycznych.

Kółko gimnastyki korekcyjnej

Zajęcia ogólnorozwojowe, mające na celu profilaktykę i korekcję wad postawy. Będziemy na nich poznawać gry i zabawy korekcyjne, doskonalić umiejętność utrzymania prawidłowej postawy ciała, wykonywać ćwiczenia gimnastyczne.

Zapraszam
Agnieszka Gapska


Kółko informatyczne

  • IX (grafika)
    Uczniowie zaczynają od zapoznania się z zasadami pracy w pracowni, bezpieczeństwem związanym z używanie komputerów i internetu. Uczniowie poznają rozbudowany edytor grafiki GIMP. Zdobywają umiejętności pracy na warstwach, prostej obróbki zdjęć, uczą się technik kolażu fotograficznego. Tworzą komiksy i animacje (np. Pivot).
  • X (arkusz kalkulacyjny)
    Uczniowie wykonują obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Poznają jego zaawansowane funkcje. Tworzą kalendarze, wykresy.
  • XI, XII, I (programowanie Scratch)
    Uczniowie stawiają pierwsze (i kolejne) kroki w programowaniu. Poznają podstawowe funkcje programu Scratch i stopniowo rozwijają swoje umiejętności w programowaniu, m.in. uczą się programować ruch postaci. Tworzą i wykorzystują zmienne.
  • II (edytor tekstu, mapy)
    Uczniowie pracują w edytorze tekstu MS Word. Poznają skróty klawiszowe, którymi będą się posługiwać, a także poznają nowe możliwości programu (m.in. wstawiania i formatowania tabel oraz obrazów). Uczą się przy okazji zasad edytorskich. Formatują tekst oraz poznają opcję numerowania i listy wielopoziomowej. Pracują z mapami, tworzą plany wycieczek z informacjami „warto zobaczyć”.
  • III, IV (projektowanie stron www)
    Uczniowie projektują strony internetowe, poznają język HTML, CSS, elementy JavaScript (m.in. KhanAcademy, w3schools).
  • V, VI (prezentacje, filmy)
    Uczniowie tworzą prezentacje, animacje i filmy. Zajmują się obrabianiem dźwięku (Audacity).

Uwaga:
W kolejnych miesiącach podano główną tematykę, zagadnienia mogą się powtarzać i uzupełniać w zależności od potrzeb. Na przykład tworząc stronę internetową, możemy umieścić na niej własne prace graficzne, plan wycieczki z mapą podróży, grą stworzoną w Scratchu itp.