Opti Załoga

Ahoj!

To my, Opti Załoga! Właśnie rozpoczęliśmy realizację scenariuszy matematycznych. Na zajęciach dowiedzieliśmy się, jak ważna jest matematyka w pracy projektanta mody. Dostaliśmy wcale niełatwe zadanie, ponieważ musieliśmy zaprojektować strój dla sportowca. A żeby było to możliwe, najpierw mierzyliśmy materiał, jakim były figury geometryczne, wypisywaliśmy zamówienie i pobieraliśmy je z hurtowni. Ciekawe, kto z nas zostanie słynnym matematykiem a kto sławnym projektantem mody;)

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…?

Serdecznie zapraszamy na warsztaty poszerzające kompetencje rodzicielskie – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”. Warsztaty według znanej i sprawdzonej pozycji poradnikowej autorstwa E. Mazlish i A. Faber poprowadzi Maria Szaniawska-Thiel, psycholog znana już naszym rodzicom z ubiegłorocznego cyklu spotkań na temat nastolatków.

Motto warsztatów: Wychowuję, czyli kocham i wymagam!

Drogi Rodzicu,

  • jeśli czujesz, że nie masz pojęcia, jak pogodzić miłość i troskę rodzicielską ze stawianiem wymagań i granic;
  • jeśli czujesz, że twoje marzenia i wyobrażenia na temat bycia rodzicem boleśnie zderzają się z rzeczywistością, odczuwasz bezradność, frustrację i zmęczenie, a chciałbyś częściej odczuwać radość i spełnienie;
  • jeśli temat wychowania bez przemocy, budowania relacji z miłością i zrozumieniem jest dla Ciebie ważny,

zapraszamy Cię na warsztaty!

Dla kogo?

Dla mam, ojców, babć, dziadków, niań i opiekunów. Wszystkich tych, którzy biorą udział w wychowaniu i chcą poprawić swoje relacje z dziećmi i nie tylko. Wiek dziecka nie jest istotny.

W programie:

  • wychowanie do wartości, czyli o szeroko pojętych granicach
  • rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć
  • aktywne, wspierające słuchanie
  • motywowanie dziecka do współpracy, współdziałania
  • modyfikowanie niepożądanych zachowań
  • uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole
  • wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka
  • budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka
  • konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

Co zyskujesz?

Dostajesz narzędzia do poprawy komunikacji ze swoimi dziećmi i nie tylko!

Uczysz się lepiej regulować własne emocje, a także poznajesz sposoby, jak pomóc dzieciom, żeby lepiej sobie radziły i rozumiały własne emocje.

Poznajesz sposoby, jak zachęcać dzieci do współpracy, pomocy w domu, nauki podejmowania odpowiedzialności.

Łapiesz „drugi oddech” i inną perspektywę, poznając historie innych rodziców i sposoby, według których działają.

Na nowo określasz, jakim rodzicem chcesz być.

 

Formuła
Warsztaty składają się z 10 trzygodzinnych spotkań jeden raz w tygodniu. Tego samego dnia o tej samej porze. To proces, dzięki któremu uczymy się „warsztatowo”, ćwiczymy, dyskutujemy, wymieniamy doświadczeniami. Bardzo ważna jest obecność na spotkaniach, bo tematy się ze sobą wiążą. Doświadczenie wskazuje, że taka formuła jest zdecydowanie bardziej skuteczna niż np. jednorazowy warsztat weekendowy. Tutaj rodzice tworzą grupę, która razem pracuje i razem dojrzewa, mając na to czas.

Termin
10 kolejnych piątków w godz. 16.00-19.00
Start po feriach – od 15 lutego

Koszt
500 zł – obejmuje 30 godzin
W przypadku uczestnictwa dwojga rodziców – 800 zł za parę

Grupa liczy 10-15 osób

Zapisy

Zainteresowanych rodziców prosimy o zgłoszenia poprzez FORMULARZ.

 

Prowadząca

maria-szaniawska-thielMaria Szaniawska-Thiel – pomaga jako psychoterapeuta osobom dorosłym z trudnościami emocjonalnymi, w kryzysie, z zaburzeniami lękowymi i nastroju. Zajmuje się również poradnictwem psychologicznym i psychoedukacją, od lat prowadząc warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców. Jest szczęśliwą żoną i mamą 4 dzieci. Ukończyła Wydział Psychologii UW oraz Profesjonalną Szkołę Psychoterapii przy SWPS. Pracowała jako psycholog w szpitalu, szkole i w przedszkolu.

 

 

Kontakt
Renata Dobrowolska
infomysiadlo@gmail.com

 

 

Polonez na 100 par

Od pani Barbary Dajnowicz, którą gościliśmy w szkole razem z wileńskimi projektowiczami w październiku, dostaliśmy relację z obchodów Święta Niepodległości na Litwie. Serce roście, jak powiedziałby Jan Kochanowski! Dziękujemy!:)

„Mieliśmy bardzo dużo różnych patriotycznych imprez z okazji świąt w szkole i w mieście: 8 listopada było uroczyste odsłonięcie ul. im. L. Kaczyńskiego przy Samorządzie miasta, msza św. w Katedrze Wileńskiej po polsku (pierwszy raz od prawie 30 lat!), gdzie wszyscy wierni nie mieścili się w ogromnej świątyni. 11 listopada – uroczystości na Rossie, polonez (100 par) na Rynku, gdzie tańczyło wielu naszych wychowanków – obecnych i byłych. W tym dniu biało-czerwone flagi powiewały nawet przy Pałacu Prezydenta, na Placu Łukiskim, a Trzy Krzyże i 2 mosty były w ciągu kilku wieczorów w tych barwach. A do tego – coroczny odpust tz. Opieki MB Ostrobramskiej (od 11 do dziś), gdzie gromadzą się tysiące wiernych”.

Prezydent Grybauskaitė złożyła życzenia narodowi polskiemu

Dzień Niepodległości Polski w Gimnazjum im. Władysława Syrokomli

Polonez na placu Ratuszowym na stulecie Niepodległości Polski

„Wilenka” w hołdzie dzieciom i młodzieży sprzed lat

[Zdjęcie w nagłówku artykułu pochodzi ze strony Vilniaus miesto savivaldybė facebook.com/vilnius.lt]

 

Matematyka z klasą

Za nami kolejny etap naszego projektu „Matematyka z klasą”. Tym razem zrealizowaliśmy drugi z proponowanych scenariuszy kompetencyjnych, a mianowicie: „Jak się uczyć koncentracji uwagi?”.

Na zajęciach dowiedzieliśmy się, że koncentracja uwagi to niezwykle trudna umiejętność skupiania się tylko na tym zadaniu, które akurat wykonujemy. Wiemy też, że aby w ogóle wykonać trudne zadanie, niezbędne jest nasze pozytywne nastawienie.

W drugiej części zajęć mieliśmy możliwość uczestniczenia w treningu koncentracji uwagi. Próbie poddany został nasz wzrok, słuch i dotyk, a także umiejętność szybkiej reakcji na polecenia. Po każdym z ćwiczeń rozmawialiśmy o tym, co było nam pomocne, a co utrudniało wykonanie zadania.

W najbliższym czasie rozpoczynamy realizację scenariuszy matematycznych i, jako że na lekcjach towarzyszy nam geometria, spróbujemy dowiedzieć się… jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy:)

Do spotkania!

Tekst i zdjęcia: Znaczek Animujemy Wspólnotę_kolorowy
Barbara Dajnowicz
(koordynatorka projektu „Animujemy Wspólnotę”, nauczycielka Gimnazjum im. W. Syrokomli w Wilnie)

Stało się już tradycją, że uczniowie z Mysiadła przyjeżdżają do Wilna, aby dołączyć do jesiennego sprzątania cmentarza na Rossie. Tym razem, w czwartek 25 października, wspólnie z gospodarzami porządkowali Cmentarz Bernardyński, którym uczniowie Syrokomlówki opiekują się już od 27 lat. Później wybrali się na Rossę, aby zapalić światełka pamięci na grobach znanych Polaków.

W drugiej połowie dnia projektowicze na zaproszenie p. Renaty Cytackiej – radnej miasta Wilna – wybrali się na wycieczkę do Samorządu. Obejrzeli makietę stolicy Litwy, mieli okazję zadawać pytania w sali obrad, jak też spojrzeć na miasto z wysokości dwudziestego piętra.

 

W piątek 26 października odbyły się zajęcia projektowe z muzyki z p. Jolantą Dekevičienė i z plastyki z p. Jolantą Śnieżko. Podczas uroczystego pożegnania dyrektor gimnazjum p. Helena Marcinkiewicz dziękowała wszystkim za współpracę i życzyła sukcesów w realizacji projektu.

Był też wypad do Muzeum Teatru, Muzyki i Kina, które mieści się w byłym Pałacu Radziwiłłów i zajęcie projektowe z p. Wiesławą Czernigowską o wileńskich śladach Stanisława Moniuszki.

Czas minął szybko. Podczas pożegnania w niejednym oku zakręciła się łezka. Ale projekt trwa, więc mówimy sobie: „Do spotkania!”.

Mężczyzna w szkole

Dlaczego mężczyźni nie lubią wywiadówek? Czy polska szkoła jest sfeminizowana i co można na to poradzić? Co może zrobić szkoła, żeby zainteresować mężczyzn edukacją? Na te i wiele innych pytań dotyczących roli mężczyzny w rozwoju intelektualnym i osobowościowym dziecka poszukamy odpowiedzi podczas konferencji dr hab. Grzegorza Grochowskiego, która odbędzie się w naszej szkole w styczniu 2019 roku.

Ponadto, w programie konferencji:

  • Nauczyciel jako mężczyzna / mężczyzna jako nauczyciel – fakty, opinie, wyzwania.

 

Kiedy?
23 stycznia 2019
17.30 – 20.00

Gdzie?
Niepubliczna Integracyjna Szkoła Podstawowa w Mysiadle, ul. Krótka 11

Dla kogo?
Nauczyciele, rodzice, a w szczególności ojcowie (także spoza NISP w Mysiadle)

Wstęp
20 zł – płatne w sekretariacie szkoły

Zapisy
Wszystkich zainteresowanych prosimy o zgłoszenia poprzez FORMULARZ

 

O prowadzącymIMG_4448

Dr hab. Grzegorz Grochowski prof. nadzw. Uniwersytetu Gdańskiego – wykładowca na Wydziale Nauk Społecznych UG oraz PWTW w Warszawie. Prowadzi interdyscyplinarne badania nad fenomenem ludzkiego talentu, geniuszu i przywództwa. Jest autorem szkoleń i warsztatów na temat rozwoju osobistego, odkrywania talentów i zarządzania kapitałem ludzkim, w których uczestniczą rodzice, młodzież, studenci, pracownicy i pracodawcy.

Jest autorem, współautorem lub redaktorem ponad 120 publikacji drukowanych, audiobooków oraz filmów dokumentalnych o charakterze naukowym, popularyzatorskim i edukacyjnym, które ukazały się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy

Autor i organizator cyklu konferencji „O odrobinie genialności zasianej w każdym z nas”, podczas których wręczane są statuetki BOŻYDAR, przyznawane za aktywne rozwijanie talentów.

Prezes Fundacji WIEM I UMIEM oraz Akademii Talent Sp. z o.o. – podmiotów zajmujących się kreatywną edukacją i promocją uczenia się przez całe życie.

Założyciel i rektor Gdańskiej Akademii Dojrzałości – międzypokoleniowej inicjatywy edukacyjnej i uniwersytetu trzeciego wieku w Gdańsku. Członek Rady ds. Seniorów przy Prezydencie Gdańska.

Współpracuje jako trener, konsultant i wykładowca z ogólnopolską i europejską inicjatywą Tato.net, której celem jest wspieranie rozwoju kompetencji ojcowskich. Jest członkiem kilku stowarzyszeń edukacyjnych i naukowych, opracowuje i realizuje projekty społeczne we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami państwowymi i samorządowymi.

 

Kontakt
Renata Dobrowolska
infomysiadlo@gmail.com

 

W to mi graj!

12 października 2018 roku odbyły się w naszej szkole całkiem niezwykłe warsztaty matematyczne. Na czym polegała ich niezwykłość? Otóż na tym, że brali w nich udział jednocześnie rodzice i nauczyciele naszych uczniów. Uczestnicy spotkania postanowili spędzić piątkowe popołudnie nie w wygodnym fotelu i z kubkiem gorącej herbaty w ręku, ale w szkole – po to, by poznać gry z użyciem „Kart Grabowskiego”.

Warsztaty poprowadził Mateusz Grabowski, który o tych kartach wie wszystko. W bardzo miłej atmosferze uczestnicy mieli okazję poznać gry na dodawanie, odejmowanie i tabliczkę mnożenia oraz gry rozwijające logiczne myślenie.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Rodzice i nauczyciele poczuli nie tylko to, jak ogromne emocje mogą towarzyszyć dziecku w czasie gry, ale mogli także się przekonać, że wykonując dziesiątki operacji myślowych, da się uczyć szybciej i przyjemniej.

Z pierwszych relacji wiemy, że warsztaty bardzo się wszystkim spodobały i zarówno rodzice, jak i nauczyciele z wielkim entuzjazmem wprowadzą „Karty Grabowskiego” do codziennej edukacji matematycznej swoich dzieci i uczniów.

Treser żuków i kybyny karaimskie

Tekst i zdjęcia: Znaczek Animujemy Wspólnotę_kolorowy
Barbara Dajnowicz
(koordynatorka projektu „Animujemy Wspólnotę”, nauczycielka Gimnazjum im. W. Syrokomli w Wilnie)

Wileńska część projektu przebiega zgodnie z planem – jedynie pogoda nas nie rozpieszcza, bo ciągle pada. Tylko w poniedziałek było słońce, więc dzieci miały okazję pograć w piłkę i uczestniczyć w zawodach sportowych na boisku po wszystkich zajęciach.

Najpierw było uroczyste powitanie Gości, wycieczka po szkole. Później zajęcia integracyjne uczniów biorących udział w projekcie z p. Łucją Godwod (o Stanisławie Moniuszce i jego pobycie w Wilnie), z p. Martą Turlińską i p. Anną Rynkiewicz (dania kuchni regionalnej – uczniowie piekli kybyny karaimskie, była prezentacja o nich, o chlebie, cepelinach i innych daniach kuchni litewskiej).

We wtorek 23.10 w Kownie zwiedzaliśmy Starówkę (były też pamiątki związane z Władysławem Starewiczem) i Muzeum Lotnictwa. Obiad zjedliśmy w centrum handlowym „Mega”, więc była okazja, by mieć trochę czasu wolnego. Niestety, akwaria z rekinami są w remoncie, więc ich nie zobaczyliśmy.

W środę 24.10 odbyło spotkanie z p. Zbigniewem Lewickim – znaną postacią w świecie kultury tak polskiej, jak i litewskiej, koncertmistrzem Litewskiej Państwowej Orkiestry Symfonicznej, współzałożycielem ,,Kapeli Wileńskiej”, autorem wielu projektów muzycznych oraz hymnu naszego gimnazjum. Cechuje go świetne poczucie humoru i wspaniały kontakt z dziećmi. Nasz gość zagrał też na skrzypcach. Poza tym, uczniowie z Mysiadła uczestniczyli w lekcjach razem z gospodarzami.

Po obiedzie miałam zajęcie projektowe w Pałacu Wielkich Książąt Litewskich (,,Dynastia Jagiellonów w historii i kulturze Polski i Litwy”), a później dzieci miały okazję wypróbować zabawki z różnych epok. Radości było mnóstwo. Jutro (w czwartek 25.10) sprzątamy Cmentarz Bernardyński, później planujemy zwiedzić fr. Rossy, a po obiedzie mamy wizytę w Samorządzie Wilna.

Relację z pobytu naszych wileńskich koleżanek i kolegów w Polsce (także autorstwa pani Barbary Dajnowicz) można przeczytać tu: ANIMUJEMY WSPÓLNOTĘ – WILNO W MYSIADLE

Trochę sportu, trochę jesieni

Wycieczka Paszportowa

Po pierwszych zmaganiach ze sprawdzianami przyszedł czas na wielką przyjemność, jaką jest wycieczka.

W czwartek 18 października klasy 0-3 udały się wspólnie na lekcję muzealną do Muzeum Sportu i Turystyki. Bardzo sympatyczne panie przewodniczki oprowadziły klasy w dwóch grupach, opowiadając ciekawe historie dotyczące Igrzysk Olimpijskich. Najwięcej emocji wzbudziła gablota dotycząca rowerów i piłki nożnej. Warta przytoczenia jest anegdota dotycząca skoków narciarskich. Na pytanie, kto jest na poniższym zdjęciu (Adam Małysz), klasy chórem odpowiadały Kamil Stoch. Jakież było zdziwienie naszych uczniów i uczennic, choć pani przewodniczka też miała ubaw:)

Prezentacja jesiennych sprawności

W piątek miała miejsce pierwsza w tym roku prezentacja sprawności. Tym razem tematy prac oscylowały wokół jesieni. Uczniowie mieli do wyboru dwa tematy – Jesienny konstruktor oraz Jesienna moda. Oprócz wykonania pracy każdy autor musiał ją zaprezentować i opowiedzieć, jak przebiegał proces twórczy. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć:)

Natura w pięknych okolicznościach

W minionym tygodniu wszyscy byliśmy tak bardzo pochłonięci udziałem w projekcie „Animujemy Wspólnotę”, że niemal zapomnieliśmy o relacji z trzydniowego wyjazdu klas starszych nad Biebrzę, który miał miejsce tuż przed przyjazdem naszych gości z Wilna. Już to nadrabiamy!:)

W tym roku powróciliśmy do zwyczaju jesiennego wyjazdu klas 4-6, podczas którego dzieci uczą się przyrody w pięknych okolicznościach… hmm, natury. Tradycyjnie już pod przewodnictwem pana Marcina Siuchno wędrowaliśmy po biebrzańskich bagnach (ku rozpaczy wielu – wysuszonych), a nasza droga wiodła przez Barwik ku Gugnom.

NADBIEBRZAŃSKA FOTOGALERIA

Wstawaliśmy skoro świt, kładliśmy się późno. Widzieliśmy podnoszące się mgły i trawy różowawe o brzasku. Widzieliśmy rożne ślady zwierząt, a co odważniejsi mieli nawet bliższy kontakt z odchodami wilków. Widzieliśmy, a przede wszystkim słyszeliśmy, odlatujące na zachód żurawie. Przechodziliśmy przez „suchego przestwór oceanu”. Poznawaliśmy las nocą – dla wielu było to prawdziwe wyzwanie. Próbowaliśmy przywołać puszczyka, ale udało nam się usłyszeć tylko Basię (i chłopaków z 4:). Oglądaliśmy gwiazdy i rozmawialiśmy o mitologii (trochę). Odwiedziliśmy Króla Biebrzy, u którego mogliśmy przeglądać Biblię z 1700 roku. Pani Oliwia opowiadała nam o sowach, uczyła nas „puszczykowania” (Mary i Piotrek mogą prowadzić dalsze warsztaty), pokazywała kości rożnych zwierząt.

Wyjazd uświadomił nam, że do wspaniałej zabawy potrzebna jest grupka kolegów, las, noc i ewentualnie latarki. Może w przyszłym roku wybierzemy się do Białowieży?