Natura w pięknych okolicznościach

W minionym tygodniu wszyscy byliśmy tak bardzo pochłonięci udziałem w projekcie „Animujemy Wspólnotę”, że niemal zapomnieliśmy o relacji z trzydniowego wyjazdu klas starszych nad Biebrzę, który miał miejsce tuż przed przyjazdem naszych gości z Wilna. Już to nadrabiamy!:)

W tym roku powróciliśmy do zwyczaju jesiennego wyjazdu klas 4-6, podczas którego dzieci uczą się przyrody w pięknych okolicznościach… hmm, natury. Tradycyjnie już pod przewodnictwem pana Marcina Siuchno wędrowaliśmy po biebrzańskich bagnach (ku rozpaczy wielu – wysuszonych), a nasza droga wiodła przez Barwik ku Gugnom.

NADBIEBRZAŃSKA FOTOGALERIA

Wstawaliśmy skoro świt, kładliśmy się późno. Widzieliśmy podnoszące się mgły i trawy różowawe o brzasku. Widzieliśmy rożne ślady zwierząt, a co odważniejsi mieli nawet bliższy kontakt z odchodami wilków. Widzieliśmy, a przede wszystkim słyszeliśmy, odlatujące na zachód żurawie. Przechodziliśmy przez „suchego przestwór oceanu”. Poznawaliśmy las nocą – dla wielu było to prawdziwe wyzwanie. Próbowaliśmy przywołać puszczyka, ale udało nam się usłyszeć tylko Basię (i chłopaków z 4:). Oglądaliśmy gwiazdy i rozmawialiśmy o mitologii (trochę). Odwiedziliśmy Króla Biebrzy, u którego mogliśmy przeglądać Biblię z 1700 roku. Pani Oliwia opowiadała nam o sowach, uczyła nas „puszczykowania” (Mary i Piotrek mogą prowadzić dalsze warsztaty), pokazywała kości rożnych zwierząt.

Wyjazd uświadomił nam, że do wspaniałej zabawy potrzebna jest grupka kolegów, las, noc i ewentualnie latarki. Może w przyszłym roku wybierzemy się do Białowieży?

 

Sesja w Gościńcu Wiecha

We wtorek 2 października dzień zaczął się tradycyjnie od spotkania w szkole. Ale dalej już nic nie było takie samo. Wyruszyliśmy do Kawęczyna. Zamiast klas, Gościniec Wiecha – piękny dworek otoczony lasem. Zamiast nauczycieli, my w roli uczących: Dominika, Zosia, Weronika, Zuza, Anielka, Cypis, Leon – języka angielskiego, Kamila, Basia i Franek – matematyki, a Amelia, Basia, Ola, Kuba, Adam, Dominik i Łukasz – historii. Zamiast długiej przerwy, spacer do zagrody ze zwierzętami. Zamiast lekcji z książki, lekcja o średniowiecznych zawodach u prawdziwego kowala i wizyta w piekarni, gdzie jeszcze unosił się zapach świeżo wypieczonego chleba. Zamiast kolacji, ognisko z kiełbaskami. Na koniec zgodnie stwierdziliśmy, że dwa dni na nasze sesje naukowe i takie urocze „zamiast” to stanowczo za mało!:)

 

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Wilno – Mysiadło

PROGRAM TYGODNIA w ramach projektu Animujemy Wspólnotę
Warszawa / Mysiadło / Kraków 7-14.10.2018

7.10 – NIEDZIELA

  • 13.45 – wyjazd z Wilna (dworzec autobusowy, linia Lux Express)
  • 21.35 – przyjazd do Warszawy
  • przejazd do Mysiadła autokarem i zakwaterowanie u rodzin (powitanie pod szkołą – ok. 22.20)
8.10 – PONIEDZIAŁEK

  • 8.15 – 9.00 – goście – oprowadzenie po szkole, poczęstunek, gospodarze – normalna lekcja
  • 9.00 – 10.00 – powitanie w szkole w sali gimnastycznej (wszystkie klasy i goście)
  • 10.00 – 11.55 – zajęcia integracyjne uczniów biorących udział w projekcie z p. Martą Goszcz i p. Kasią Chrzczanowicz
  • 11.55 – 14.25 – odwiedziny gości z Wilna w klasach 0-3 gim. (gospodarze – normalne lekcje)
  • 14.30 – 17.00 – czas wolny spędzony w świetlicy lub na kółkach
  • 17.00 – 18.00 – wykład z historii filmu animowanego
9.10 – WTOREK
Wycieczka do Krakowa (pp. Kasia Mazur, Agnieszka Gapska, Magda Gregorczuk)

  • 7.30 – zbiórka na dworcu PKP Warszawa Zachodnia (hala dworca – przy Mc Donald’s)
  • odjazd pociągu 7.54, w Krakowie – 10.28
  • zwiedzanie
  • Prosimy o zabranie drugiego śniadania, przekąsek. Obiad zamawiamy na miejscu.
  • wyjazd z Krakowa 19.21
  • powrót do Warszawy Zachodniej planowany jest na 22.21
10.10 – ŚRODA

  • 8.15 – 9.50 – zajęcia projektowe w grupach z p. Anią Puścian (cała grupa projektowa)
  • 10.00 – 10.45 – goście – odwiedziny w klasach, gospodarze normalna lekcja
  • 10.55 – 12.40 – spotkanie z panią Marią Iwanową, honorowym prezesem Narodowo-Kulturalnej Autonomii Polaków „Nadzieja” w Ułan-Ude (Rosja) – cała grupa projektowa
  • 13.00 – obiad w szkole
  • 13.30 – 19.00 – wycieczka autokarem do Warszawy: zajęcia w Muzeum Powstania Warszawskiego, zwiedzanie miasta (p. Lucyna Skowron)
11.10 – CZWARTEK

  • 8.15 – 9.50 – zajęcia projektowe w grupach z p. Ulą Szczegłow (cała grupa projektowa)
  • 10.00 – 16.00 – instruktażowe warsztaty animacji prowadzone przez pana Michała Mroza / zajęcia projektowe z p. Martą G. (cała grupa projektowa)
  • Ok. 13.00 – obiad
  • 16.00 – 17.00 – czas wolny (świetlica, kółka)
12.10 – PIĄTEK

  • 8.15 – 9.50 – zajęcia projektowe w grupach z p. Ewą Wodecką i Kasią Mazur (cała grupa projektowa)
  • 10.00 – 16.00 – instruktażowe warsztaty animacji prowadzone przez pana Michała Mroza / zajęcia projektowe
  • Ok. 13.00 – obiad
  • 16.00 – 17.00 – czas wolny (świetlica, kółka)
13.10 – SOBOTA

  • 11.00 – 14.00 – wspólnie spędzony czas na Święcie pieczonego ziemniaka
  • 14.00 – 15.00 – wykład z historii filmu (cała grupa projektowa)
14.10 – NIEDZIELA

  • 8.30 – pożegnanie i wyjazd z Warszawy (dworzec Warszawa Zachodnia, linia Ecolines) – na dworzec odwożą rodziny
  • 18.45 – przyjazd do Wilna

Projekt

Znaczek Animujemy Wspólnotę_kolorowy

jest współfinansowany przez

men lewe z godłem

Animujemy Wspólnotę – START!

Zbliża się dzień przyjazdu wileńskich uczestników projektu Rodzina Polonijna – Animujemy Wspólnotę. Przez cały tydzień, od 7 do 14 października, dwadzieścioro dzieci z Litwy będzie gościć w naszej szkole i w naszych domach. Wspólnie z dwudziestką naszych uczniów goście wezmą udział w lekcjach, wykładach, warsztatach filmu animowanego, wycieczkach po mieście, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, a na zakończenie – w naszym tradycyjnym Święcie Pieczonego Ziemniaka.

Wszyscy jesteśmy gospodarzami

Dla wszystkich – nie tylko bezpośrednich uczestników projektu – będzie to bardzo intensywny czas. Postarajmy się, by był on także pełen dobrych emocji, pozytywnych wrażeń i wzajemnej życzliwości. Mamy nadzieję, że młodzi ludzie, którzy spędzą ze sobą dużo czasu (teraz w Mysiadle, a już pod koniec października w Wilnie), szybko znajdą wspólny język i najzwyczajniej w świecie się polubią. Pomóżmy im w tym, dyskretnie tworząc przyjazną przestrzeń dla ich relacji.

O założeniach i przebiegu projektu piszemy tu: ANIMUJEMY WSPÓLNOTĘ

Nasza ekipa

Dziękujemy wszystkim, którzy zgłosili się do udziału w projekcie. Są to głównie uczniowie i uczennice klas 5 i 6. Trzymamy kciuki za nich wszystkich i za efekt ich całorocznych działań! Na naszej stronie i na naszym Facebooku będziemy na bieżąco relacjonować przebieg projektu.

W bezpośrednią realizację projektu zaangażowała się grupa kilku nauczycieli (będą prowadzili lekcje, opiekowali się dziećmi podczas wycieczek, animowali czas wolny i spotkania na terenie szkoły), ale gospodarzem w tych dniach jest cała społeczność Szkoły w Mysiadle. Będziemy więc bardzo wdzięczni wszystkim osobom, które zechcą aktywnie włączyć się w organizację poszczególnych wydarzeń. Mile widziana jest kreatywność, jesteśmy też otwarci na indywidualne inicjatywy (takie jak np. organizacja przez kilka rodzin wspólnego czasu wolnego dla kilkorga gości z Wilna).

Na początek… transparent?

Okazja do okazania gościnności pojawi się już 7 października w późnych godzinach wieczornych (ok. godz. 22.00) na terenie naszej szkoły. Mniej więcej wtedy spodziewamy się przyjazdu autokaru z Wilna. O tej porze dzieci i trzy towarzyszące im nauczycielki będą na pewno bardzo zmęczone po wielogodzinnej podróży, więc oficjalne powitanie odbędzie się na boisku szkolnym dopiero następnego dnia, ale byłoby bardzo miło, gdybyśmy w niedzielny wieczór pojawili się pod szkołą w nieco liczniejszym gronie (czyli nie tylko rodziny przyjmujące gości) – na przykład z powitalnym transparentem:)

W poniedziałek, już po powitaniu, uczniowie z Wilna podzieleni na grupy odwiedzą każdą z naszych klas, gdzie będą mogli się przedstawić i gdzie nasi uczniowie, już bardziej indywidualnie, będą mogli przedstawić się im.

Czy szkoła będzie działać normalnie?

Pobyt dzieci z Wilna w naszej szkole wpłynie siłą rzeczy na rytm jej funkcjonowania, ale bez obaw – lekcje będą się odbywać, świetlica będzie działała jak co dzień, a w stołówce wszyscy każdego dnia zjedzą ciepły obiad!:)

Karty Grabowskiego

Serdecznie zapraszamy rodziców i nauczycieli pragnących rozwijać zdolności matematyczne swoich dzieci na warsztaty matematyczne z wykorzystaniem Kart Grabowskiego. Są to karty oraz gry logiczne, które od czasu powstania 20 lat temu znajdują szerokie zastosowanie w szkołach i domach jako sposób na zabawę i przyjemną edukację matematyczną.

Uczestnicy warsztatów będą rachować w pojedynkę, zespołowo, na czas i z nutką rywalizacji, a ich przewodnikiem będzie Mateusz Grabowski, syn twórcy kart, Andrzeja Grabowskiego, certyfikowany trener oraz Organizator Główny akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Warsztaty rekomenduje nasza szkolna innowatorka matematyki – pani Paulina Janiszek.

KIEDY

12 października (piątek), godz. 15.00-19.30

ZAKRES TEMATYCZNY

  • Gry z Kartami Grabowskiego Tabliczka mnożenia
  • Gry z Kartami Grabowskiego Dodawanie i odejmowanie
  • Gry z Kartami Grabowskiego Gry logiczne
  • Gry z bączkiem matematycznym Piruet
  • Omówienie akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

DLA KOGO

Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki oraz dla rodziców uczniów z klas 0-4. Są otwarte również dla zainteresowanych spoza NISP w Mysiadle.

GDZIE

Niepubliczna Integracyjna Szkoła Podstawowa w Mysiadle, ul. Krótka 11

KOSZT

150 zł od uczestnika

ZAPISY

Wszystkich zainteresowanych prosimy o dokonanie rejestracji poprzez formularz. Maksymalna liczba uczestników to 15 osób. O zapisie na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń.

 

O PROWADZĄCYM

IMG_0174Mateusz Grabowski – w Karty Grabowskiego zaczął grać już w szkole podstawowej. Brał udział w kilku edycjach Mistrzostw Polski w Tabliczce Mnożenia, organizowanych na podstawie gier z Kartami Grabowskiego Tabliczka mnożenia.

Dzisiaj właściciel firmy Karty Grabowskiego, Certyfikowany Trener Kart Grabowskiego oraz Organizator Główny akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

 

KONTAKT

Renata Dobrowolska
infomysiadlo@gmail.com

Akcja na jajkodromie

Hej, hej Tropiciele! To my, JUŻ trzeciaki!

Pamiętacie nasze zeszłoroczne przygody z Profesorem Szkiełko? W tym roku wzięliśmy na warsztat projekt „Matematyka z klasą”.

Celem projektu jest pokazanie nam (dzieciom), jak atrakcyjna i przydatna jest matematyka jako dziedzina nauki. Kolejne zajęcia ukażą nam jej zastosowanie w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii i logistyce.20180917_100401

Realizację projektu zaczynamy od dwóch scenariuszy kompetencyjnych. Jeden z nich już za nami. Wiemy już, jak wspólnie zapracować na sukces i co to takiego współpraca.

W czasie zajęć braliśmy udział w zabawach wymagających współpracy od wszystkich członków grupy, budowaliśmy jajkodromy oraz określaliśmy, jaką rolę odegraliśmy w grupie.

Nasze jajkodromy nie ochroniły jajek przed rozbiciem, ale najważniejszy był proces współpracy przy ich budowie. Teraz już wiemy, że każda osoba w grupie jest ważna, a każdy pomysł na wagę złota. Jesteśmy mądrzejsi o to doświadczenie i następnym razem łatwiej nam będzie zadecydować, kto z grupy będzie liderem, a kto realizatorem, pomysłodawcą, krytykiem, strażnikiem norm i czasu oraz motywatorem.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Czy wygramy z grami?

ZA NAMI WYKŁAD, DZIĘKUJEMY!

Serdecznie dziękujemy naszym gościom, prelegentom z Instytutu Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Państwu Magdalenie Rowickiej oraz Sławomirowi Postkowi, za wtorkowy wykład poświęcony tematyce uzależnień behawioralnych, w tym – głównie od nowych technologii.

Dowiedzieliśmy się, dlaczego Internet i gry komputerowe wciągają zarówno dużych, jak i małych, poznaliśmy czynniki zwiększające ryzyko uzależnienia się oraz, co najważniejsze, usłyszeliśmy, jakie dowiedzione naukowo działania stanowią skuteczną profilaktykę.

Wśród efektywnych strategii profilaktycznych zostały wymienione aspekty, takie jak:

  • podnoszenie kompetencji społecznych dzieci i młodzieży (twórcze myślenie, umiejętność podejmowania decyzji, odraczanie przyjemności, efektywna komunikacja, relacje interpersonalne, radzenie sobie ze stresem i emocjami, radzenie sobie z presją rówieśniczą);
  • podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli (w tym: umiejętne wprowadzanie zasad oraz ich egzekwowanie);
  • edukacja normatywna – mądre towarzyszenie dzieciom we wchodzeniu w świat nowoczesnych technologii, rodzicielska obecność, sprawdzanie znaku PEGI, zainteresowanie aktywnością dzieci w świecie wirtualnym.

Serdecznie dziękujemy również licznie zgromadzonym rodzicom i nauczycielom. W wykładzie uczestniczyło ponad 60 osób, w tym wiele spoza naszej szkoły. Tę wysoką frekwencję odczytujemy jako wyraz troski i chęć poważnego, profesjonalnego podejścia do problemów związanych z obecnością dzieci i młodzieży w świecie wirtualnym. Wierzymy, że razem jesteśmy w stanie działać długofalowo i skutecznie.

ZA NAMI TAKŻE

Szkoła w Mysiadle już w zeszłym roku zaangażowała się w działania z zakresu profilaktyki on-line. Służyły temu warsztaty dla rodziców i dzieci prowadzone przez trenerów fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Także nasi nauczyciele na początku roku szkolnego odbyli warsztaty pogłębiające wiedzę na temat aktywności dzieci w świecie wirtualnym oraz czynników wewnętrznych i zewnętrznych sprzyjających uzależnieniom behawioralnym. Dowiedzieli się, jak rozpoznać uzależnienie od gier komputerowych i Internetu oraz jak w przypadku takiego rozpoznania działać dalej.

W naszej szkole oferowane jest wsparcie pedagoga szkolnego dla rodziców, którzy rozpoznają symptomy uzależnienia u swoich dzieci. Dysponujemy także kontaktami do poleconych instytucji specjalizującymi się w terapii uzależnień od gier komputerowych oraz Internetu.

CO DALEJ

Program działań profilaktycznych przewidziany na najbliższy rok szkolny przewiduje:

  1. Cykl warsztatów dla uczniów prowadzony przez pedagoga szkolnego, panią Weronikę Behling, obejmujący tematy, takie jak:
  • Internet pod Kontrolą.
  • Bezpieczny Internet.
  • Wpływ społeczny – jak się dostosowujemy do innych.
  • Nierealny świat socialmediów – dlaczego moje życie nie jest takie idealne?
  • Zapoznawanie ludzi w sieci – kim jest osoba po drugiej stronie?
  • Syndromy uzależnienia od gier – kiedy zacząć się martwić?
  • Jak socialmedia wpływają na nasze życie.
  1. Cykl lekcji wychowawczych dotyczących bezpieczeństwa on line prowadzonych przez wychowawców klas w oparciu o scenariusze lekcji opracowane dla szkół przez zespół Akademii NASK.
  2. Zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w sieci realizowane w ramach lekcji informatyki.

20 września grono nauczycieli z NISP weźmie również udział w 11. Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie” organizowanej przez Akademię NASK.

Do naszego szkolnego harmonogram włączyliśmy również obchody Światowego Dnia Bezpiecznego Internetu. Będzie to jeszcze jedna okazja służąca promowaniu mądrej obecności w sieci i twórczego wykorzystywania nowoczesnych technologii.

Wśród wielu dostępnych w Internecie publikacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci polecamy:

akademia.nask.pl

saferinternet.pl

Wkrótce udostępnimy także slajdy z wtorkowego wykładu. Dla zainteresowanych rodziców i nauczycieli, którzy z różnych przyczyn nie mogli być obecni na wykładzie, możemy udostępnić na użytek prywatny plik dźwiękowy z wykładu.

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt: infomysiadlo@gmail.com

Renata Dobrowolska

Animujemy Wspólnotę

Zapraszamy uczniów klas 5-8 i gimnazjum do wzięcia udziału w projekcie ANIMUJEMY WSPÓLNOTĘ realizowanym w ramach zadania publicznego „Rodzina Polonijna” i współfinansowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

men lewe z godłem

O PROJEKCIE

ANIMUJEMY WSPÓLNOTĘ to projekt edukacyjny i filmowy, który będzie polegał na zrealizowaniu w ciągu roku szkolnego 2018/2019 filmu animowanego pod kierunkiem zawodowego reżysera i animatora Michała Mroza. Autorami filmu będą – wspólnie – uczniowie Niepublicznej Integracyjnej Szkoły Podstawowej w Mysiadle i Gimnazjum im. Władysława Syrokomli w Wilnie. Film będzie poświęcony tułaczym losom Polaków, którzy wnieśli znaczący wkład w historię i kulturę polską i światową.

Realizacja takiego filmu jest złożonym i czasochłonnym procesem, który wymaga różnorodnych działań całego zespołu twórców, starannych przygotowań, zgromadzenia obszernego materiału i znajomości technik animacji, dlatego na różnych etapach projektu młodzież będzie realizowała konkretne zadania i zdobywała potrzebną wiedzę (historyczną, geograficzną, filmową). Konieczność współdziałania przyczyni się do integracji uczniów z Polski i Litwy.

Działania objęte projektem będą miały miejsce na terenie obu szkół (wrzesień 2018 – czerwiec 2019) oraz na Podlasiu (wrzesień 2019).

WAŻNA INFORMACJA:

Uczniowie z Wilna będą gościli w Polsce w dniach 7-14 października 2018.
Uczniowie z Mysiadła w dniach 21-28 października 2018 będą gośćmi na Litwie.

W projekcie weźmie udział 40 uczniów i uczennic z klas 5-8 oraz gimnazjalnych
– po 20 z każdej szkoły.

Zgłoszenie dziecka do udziału w projekcie jest równoznaczne z gotowością goszczenia u siebie ucznia ze szkoły w Wilnie.

ETAPY PROJEKTU

Etapy projektu do informacji dla rodziców

DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

  1. Przygotowanie projektu: nabór uczestników, nawiązanie kontaktu z polskimi twórcami ze Wschodu, z którymi spotka się młodzież.
  2. Wykłady o historii polskiej animacji (ich patronami będą dwaj znakomici, a mało Polakom znani twórcy filmów animowanych Władysław Starewicz i Włodzimierz Kowańko, którzy tworzyli na Wschodzie), wzbogacone o projekcje filmów. W sumie w ramach projektu zostanie wygłoszonych 6 godzinnych wykładów dla 40 uczniów z obu szkół.
  3. Warsztaty instruktażowe, na których młodzież biorąca udział w projekcie pozna techniki animacji oraz nauczy się posługiwać profesjonalnym oprogramowaniem Dragonframe. W sumie odbędzie się 12 godzinnych warsztatów po 6 dla każdej 20-osobowej grupy.
  4. Lekcje o historii i kulturze Polski oraz zasłużonych dla niej postaciach na przestrzeni ostatniego stulecia dla wszystkich 40 uczniów. Przeprowadzą je nauczyciele obu biorących udział w projekcie szkół na terenie tych szkół, a także w terenie. W sumie odbędzie się 20 takich lekcji.
  5. Wycieczki, zwiedzanie muzeów, spotkania z ciekawymi Polakami.
  6. Zbieranie dokumentacji i materiałów do filmu, tworzenie scenografii, bohaterów, rekwizytów jest to ogół działań, które na przestrzeni kilku miesięcy uczniowie obu szkół będą podejmowali na terenie swoich szkół (w miejscu swojego zamieszkania), pod kierunkiem swoich nauczycieli plastyki, języka polskiego, historii, geografii. Ten etap jest szczególnie ważny, ponieważ od JAKOŚCI i ILOŚCI zebranych materiałów będzie zależała jakość i długość filmu.
  7. Warsztaty filmu animowanego na terenie szkoły w Mysiadle i szkoły w Wilnie, podczas których uczniowie będą realizowali (animowali) poszczególne części filmu według wcześniej przygotowanych scenariuszy i storyboardów, a także nagrywali ścieżki dźwiękowe. W sumie odbędzie się 60 godzin warsztatów (po 30 godzin dla każdej 20-osobowej grupy). To będzie bardzo intensywny i wymagający etap, dlatego uczniowie muszą być do niego bardzo dobrze przygotowani merytorycznie.
  8. Edycja, montaż i udźwiękowienie zebranego materiału filmowego ta część projektu zabierze ok. 4 tygodni. To zadanie należy już do reżysera-instruktora.
  9. Spotkanie wszystkich uczestników projektu na Podlasiu. Zostanie wówczas zaprezentowany film i podsumowany projekt. Zwieńczeniem wszystkich działań będzie wspólny biwak/ognisko/gra terenowa. Wydarzenie planowane jest na 2-3 dni (piątek-niedziela).

CELE PROJEKTU

  • integracja młodzieży polskiej i polonijnej,
  • budowanie wśród młodzieży polonijnej poczucia wspólnoty z rodakami w Polsce,
  • stworzenie trwałej płaszczyzny komunikacji opartej na współpracy przy realizacji dzieła filmowego,
  • podniesienie poziomu wiedzy obu grup młodzieży o historii Polski, geografii i wybitnych, zasłużonych dla polskiej kultury postaciach,
  • wymiana doświadczeń zawodowych i wiedzy pomiędzy nauczycielami obu szkół,
  • wzbogacenie zasobów edukacyjnych obu grup o umiejętność pracy z profesjonalnym programem do tworzenia animacji,
  • przekierowanie korzystania przez młodzież z multimediów jako narzędzi rozrywki na korzystanie z nich jako narzędzi twórczości, rozumiane jako wkład w profilaktykę uzależnień behawioralnych od internetu i telefonu,
  • stworzenie młodzieży polonijnej okazji do doskonalenia współczesnego języka polskiego,
  • prezentacja możliwości wzajemnej współpracy oraz popularyzacja wiedzy o polskim dziedzictwie poza granicami Polski,
  • wypracowanie ram długoletniej współpracy między naszymi szkołami już po zakończeniu projektu.

ZAKŁADANE REZULTATY PROJEKTU

Rezultatem projektu będzie film animowany zrealizowany przez młodzież z Mysiadła i Wilna, oparty na współtworzonym przez nią scenariuszu, zmontowany i udźwiękowiony. W trakcie preprodukcji, czyli na etapie poprzedzającym tworzenie animacji, zostanie zebrana bogata dokumentacja tematu: zdjęcia obiektów geograficznych, zabytków, dzieł sztuki, wytworów kultury materialnej, plany i mapki, rysunki, notatki, różnego rodzaju teksty autorskie, nagrania piosenek, muzyki, dialogów i narracji w wykonaniu młodzieży. Po zakończeniu projektu cały zebrany materiał będzie mógł pełnić funkcje edukacyjne dla innych uczniów obu szkół.

Wspólnie realizowane przedsięwzięcie edukacyjne i filmowe stanie się okazją do wzajemnego poznania i nawiązania koleżeńskich relacji wśród młodzieży. Uczestnicy projektu będą się spotykać w różnych sytuacjach: na wycieczkach i wykładach, podczas warsztatów i wspólnych posiłków, a w końcu w czasie wolnym i przy wspólnej zabawie.


ZGŁOSZENIA DO PROJEKTU

Zgłoszenia udziału w projekcie przedłużyliśmy do 25 września 2018, przyjmują je wychowawcy klas.

Psychoedukacja w pełnym wymiarze

Z ogromną radością informujemy, że Pani Weronika Behling, która dołączyła do grona nauczycielskiego na Krótkiej w zeszłym roku szkolnym, od września 2018 r. pełni u nas funkcję pedagoga szkolnego w pełnym wymiarze godzin.

Weronika BehlingPani Weronika będzie prowadzić zajęcia psychoedukacyjne dotyczące między innymi budowania pozytywnych relacji rówieśniczych, radzenia sobie z emocjami, efektywnej komunikacji i stawiania granic. Będzie również ściśle współpracować z wychowawcami, aby najlepiej odpowiedzieć na potrzeby uczniów.

W tym roku zostanie wprowadzony cykl warsztatów dotyczących profilaktyki on-line. Pani Weronika będzie rozmawiała z dziećmi o tym, co twórczego można robić w sieci i na co zwracać uwagę, aby nie wpaść w pułapki internetu.

Uczniowie, którzy w tym roku zaczynają swoją przygodę z pracą metodą projektów zastanowią się z panią Weroniką, co to jest dobra autoprezentacja i jakie są metody walki ze stresem podczas wystąpień publicznych.

Pani Weronika będzie również prowadziła w szkole zajęcia indywidualne z dziećmi, a na rodziców będzie czekała podczas dyżurów. Ich termin podamy wkrótce.

Zaproszenie na konkurs

Świetlica szkolna zaprasza uczniów klas 4 – 3 gim. do udziału w konkursie plastycznym pt. „Pocztówka dla Niepodległej”. Konkurs jest organizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Praca konkursowa może przedstawiać ważne dla Polski w tym okresie wydarzenia czy postaci historyczne lub subiektywną interpretację o wydźwięku patriotycznym, wyrażającą dumę i miłość do Ojczyzny. Prace powinny być wykonane dowolną płaską techniką plastyczną: malarstwo, rysunek, grafika, kolaż na papierze w formacie A3. Do konkursu można zgłosić tylko jedną pracę. Musi ona być wykonana samodzielnie (nie kopiowana) i według własnego pomysłu.

Prace zbiera wychowawca świetlicy Agnieszka Gapska do 19 września 2018 r.

Więcej o konkursie…>