Walentynki na lodzie

W Dniu św. Walentego klasa pierwsza wybrała się na na lodowisko w Piasecznie. Było mnóstwo wspaniałej zabawy, gorąca czekolada oraz wielkie szaleństwo na lodzie. Okazało się, że pomimo tego, że niektórzy byli na lodowisku dopiero pierwszy czy drugi raz, to i tak z łatwością prześcignęli swoje wychowawczynie na łyżwach!:)

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

(mrt) czyli Martyna Malepszy

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z naszą utalentowaną absolwentką. W radiowej Trójce rozmawiają z nią Marek Niedźwiecki, Patrycja Markowska i Tomasz Żąda.

„Moją muzyczną inspiracją jest twórczość Toma Odella”

A tu ciekawostka sprzed lat. Kogo najbardziej lubi Martyna…:)

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Michał wyrusza po C1

Z wielką dumą informujemy, że nasz gimnazjalista, Michał Pastuszak zakwalifikował się do wojewódzkiego etapu konkursu kuratoryjnego z języka angielskiego. Według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego uczestnicy na tym etapie mierzą się z poprzeczką na poziomie C1 z elementami C2, ale nasi zdolni gimnazjaliści nie boją się wyzwań!

Gratulujemy Michałowi i czekamy na kolejne sukcesy!

Pingwin niejedno ma imię

Grudzień i styczeń upłynęły nam pod znakiem pingwina. Inspiracją do naszej niezwykłej przygody była książka „Zaczarowana zagroda”, która była naszą lekturą w II Tygodniu Paszportowym. Po lekturze przyszedł czas na odkrywanie niezwykłego kontynentu, jakim niewątpliwie jest Antarktyda. I tak rozpoczęliśmy projekt „Pingwin”.

Nasze działania zaczęły się od stworzenia siatki projektu, a następnie podjęliśmy wiele różnych aktywności: pracowaliśmy samodzielnie, w parach, w zespołach oraz korzystaliśmy z różnych źródeł wiedzy.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Wśród tematów, które zgłębialiśmy, znalazły się:

  1. kula ziemska i jej cechy charakterystyczne;
  2. kontynenty – czym są, ile ich jest, jak się nazywają, czym się różnią (praca z mapą, globusem, planiglobom);
  3. kontynent Antarktyda – szukaliśmy wyjaśnienia pojęć: Antarktyda, Arktyka, Antarktyka; poznaliśmy zwierzęta zamieszkujące ten kontynent;
  4. pingwin – jak wygląda, jakie są rodzaje pingwinów, ile waży i mierzy pingwin, części ciała pingwina;
  5. zachowania pingwinów w wodzie i na lądzie oraz niebezpieczeństwa czyhające na pingwiny;
  6. rozmnażanie i opieka nad małymi pingwinami.

To był bardzo ciekawy projekt. Dowiedzieliśmy się znacznie więcej niż podczas zwykłych lekcji.

Przed Nami jeszcze najważniejsza część projektu czyli „wydarzenie kulminacyjne”, do którego musimy się dobrze przygotować. W planach mamy odwiedziny u naszych młodszych kolegów w zerówce i podzielenie się naszą wiedzą na temat pingwinów.

Serdecznie polecamy wszystkim realizowanie takich projektów!

Drugaki z panią Pauliną i panią Martą:)

Rekrutacja na rok szkolny 2018/19

Jeżeli spodobał się Państwu program wychowawczy naszej szkoły i metody jakimi pracujemy, a cele jakie zamierzamy osiągnąć w pracy z dziećmi są zbieżne z Waszymi celami – zapraszamy do naszej szkoły.

DZIEŃ OTWARTY: 3 marca 2018
godz. 10.00-13.00

REKRUTACJA dzieci: 5 marca 2018
godz. 13.30-15.00
(zapisy pod tel. 22 701 40 77, sekretariat@szkolawmysiadle.pl)


ABC REKRUTACJI, czyli procedura przyjęć uczniów do klasy pierwszej
  1. Zgłoszenia kandydatów na uczniów są przyjmowane w ciągu całego roku w sekretariacie szkoły. Na listy oczekujących zapisujemy dzieci powyżej 4 roku życia.
  2. Rekrutację do „zerówki” oraz klasy 1 przeprowadzamy co roku w lutym lub marcu. Jej przebieg odbywa się w trzech kolejnych etapach:

    A. DZIEŃ OTWARTY: rodzice i dzieci spotykają się na terenie szkoły w swobodnej formule z nauczycielami, dyrekcją, uczniami, rodzicami aktualnych uczniów (najczęściej jest to sobota). Udział w Dniu Otwartym do niczego nie zobowiązuje. Po spotkaniu można zapisać dziecko na rekrutację.

    B. REKRUTACJA:
    w podanym terminie dzieci w grupach biorą udział w zajęciach z nauczycielami. Spotkania mają na celu wzajemne poznanie się. Spotkanie dziecięce ma charakter zabawy integracyjnej. Nie jest egzaminem. Jego celem jest ocena gotowości szkolnej małych kandydatów, ich dojrzałości społecznej emocjonalnej, intelektualnej, a także poznanie temperamentu przyszłych pierwszaków. Obserwacje posłużą do stworzenia zrównoważonej pod wieloma względami grupy pierwszaków. W tym samym czasie rodzice kandydatów uczestniczą w spotkaniu z dyrekcją szkoły. Na rekrutację obowiązują zapisy.

    C. INDYWIDUALNA ROZMOWA Z DYREKCJĄ: w ustalonych terminach rodzice wybranych w rekrutacji kandydatów, którzy są zdecydowani na zapisanie dziecka do szkoły, odbywają indywidualne spotkania z dyrekcją i nauczycielami.

  3. Decyzja o przyjęciu dziecka do klasy 0 i 1 zostaje podjęta na podstawie poniższych kryteriów:
    • spotkanie dzieci w grupach (ocena dojrzałości społecznej, gotowości do pracy w grupie);
    • spotkanie indywidualne rodziców (zbieżność wzajemnych oczekiwań, akceptacja programu wychowawczego);
    • płeć dziecka (staramy się o względną równowagę);
    • fakt bycia rodzeństwem ucznia (lub rodzeństwem absolwenta) naszej szkoły;
    • rodzeństwom przysługuje pierwszeństwo w przyjęciu.
  4. Informacja o wynikach naboru jest przekazywana rodzicom kandydatów telefonicznie nie później niż do końca kwietnia. Tworzymy również listę rezerwową dzieci, którym proponujemy miejsce w klasie w razie rezygnacji któregoś z przyjętych pierwszoklasistów.
  5. Uczniem klasy 0 i 1 zostaje dziecko:
    • którego rodzice zawarli ze szkołą pisemną umowę o świadczenie usługi oświatowej;
    • którego rodzice, w ustalonym z dyrekcją terminie, wnieśli opłatę wpisową.
I CO DALEJ…

Mamy taki zwyczaj, że po zakończeniu roku szkolnego, jeszcze przed wakacjami, nasze nowe pierwszaki spotykają się z wychowawcą, aby łatwiej im było myśleć o szkole w czasie wakacji. W czasie wspólnej zabawy poznają kolegów i koleżanki, swoją klasę i panią…

Sukces Adama

Uczeń naszej szkoły Adam Nycz (kl. 6) 25 listopada 2017 wziął udział w Pucharze Polski w Boulderingu Młodzików i Dzieci pod patronatem Polskiego Związku Alpinizmu.

Adam zaliczył wspaniały start i zakwalifikował się do finału zawodów, w którym zajął szóste miejsce. Adam trenuje od 1,5 roku w grupie SPORT Camp 4 i był to jego pierwszy start w pucharach.

Gratulujemy!

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 

 

Ja jestem ja

Ostatniego dnia stycznia klasy młodsze wybrały się do Teatru Studio na niezwykłe przedstawienie zaprzyjaźnionego z naszą szkołą „Teatru 21”. Spektakl pt. „Ja jestem ja” to niezwykła opowieść o kolorowym zwierzu, który szukał odpowiedzi na pytanie: „kim jestem?”. Dzięki interakcji aktorów i naszych mysiadłowych uczniów w czasie przedstawienia udało się bohaterowi odnaleźć odpowiedź na nurtujące go pytanie. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem niezwykłego spektaklu i oryginalnej formuły!

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Profilaktyka przemocy rówieśniczej

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców z naszej szkoły na wykłady, poświęcone tematyce profilaktyki w obszarze przemocy rówieśniczej.

Wykłady dostarczą odpowiedzi na następujące pytania:
• Co to jest agresja i skąd się bierze wśród dzieci?
• Jak nauczyć dziecko asertywnych sposobów radzenia sobie z zaczepkami rówieśników?
• Jak wspierać dziecko gdy ma konflikt z rówieśnikiem?
• Co to jest przemoc rówieśnicza i kiedy dochodzi do niej w klasie?
• Jak przeciwdziałać przemocy w klasie?
• Co może zrobić rodzic, gdy jego dziecko jest ofiarą przemocy, sprawcą lub świadkiem?
• Jak konstruktywnie współpracować ze szkołą w sytuacjach konfliktów lub przemocy wśród dzieci?

KIEDY
20.02 (wtorek)
16.30-17.15 – rodzice dzieci z kl. 0-3
17.30 -18.15 – rodzice dzieci z kl. 4-6

21.02 (środa)
16.30 -17.15 – rodzice dzieci z kl. 7 oraz 1-2 gimnazjum

GDZIE
Nasza szkoła, sala kl. 5

PROWADZĄCE
Trenerki Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju i Integracji Środowisk Szkolnych BLIŻEJ DZIECKA.

ZAPISY
Zainteresowanych rodziców prosimy o zgłaszanie udziału do 13 lutego poprzez formularz zapisów.

Udział w wykładzie jest nieodpłatny.

ZAPRASZAMY!

 

Matematyka w działaniu

Witajcie,

Dawno nie pokazywaliśmy Wam, co dzieje się na naszej matematyce, a dzieje się naprawdę dużo! Starym zwyczajem staramy się jak najczęściej wychodzić z ławek i działać: liczyć, układać, ustawiać się, dobierać i wreszcie grać. Ostatnimi czasy pracowaliśmy nad rozszerzaniem zakresu liczenia, uczyliśmy się przeliczać „sprytnie i szybko”, poznawaliśmy znaki rzymskie oraz porządkowaliśmy je rosnąco i malejąco. Jednym słowem –  matematyka w działaniu!

Do zobaczenia wkrótce!
Drugaki, pani Paulina i pani Marta

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 

Prezentacje gimnazjalne

18 grudnia gimnazjaliści przedstawili efekty swojej kilkumiesięcznej pracy nad projektami. Była to pierwsza w tym roku szkolnym edycja prezentacji projektów gimnazjalnych. Na drugą musimy poczekać do maja.

Cóż…, praca nad projektem należy często do niechcianych obowiązków ucznia gimnazjum, jednak to, co pokazali gimnazjaliści w tym semestrze, było ciekawe i niepozbawione pasji. Różnorodność tematów okazała się zaskakująca. Mogliśmy dowiedzieć się wszystkiego o gekonie lamparcim, zdrowym odżywianiu, o tym, jak wykonać turbinę wiatrową i wyprodukować landrynki w różnych smakach (prezentacja połączona była z degustacją:).

Wielu emocji dostarczyły nam prezentacje o łowiectwie i ludziach zniewolonych przez obyczaje.

Spektakularnym zakończeniem był koncert, podczas którego usłyszeliśmy powstałą w ramach projektu gimnazjalnego piosenkę. Nie obyło się bez bisów i zachwytów publiczności. Jako zdystansowany, powątpiewający, często znudzony podobnymi wydarzeniami świadek, stwierdzam: warto było tam być!

Z zachętą do udziału w prezentacjach edycji majowej 2018
Usatysfakcjonowany Obserwator