Nasz zespół

Joanna Jasińska i Renata Hołozubiec

Dyrekcja i Zarząd. Nasze Matki Założycielki, a przy okazji mamy Białowłosej i Złotowłosej (patrz Legenda). Wraz z innymi rodzicami stworzyły Stowarzyszenie na Rzecz Przyjaznego Dzieciom Świata, które powołało szkołę. Tym twórczym i odważnym aktem sprzed wielu lat dały początek dziełu, które do dziś splata losy wielu małych i dużych, pragnących rozwijać swoje talenty, czuć, wiedzieć i być szczęśliwym razem i osobno.

Agata Banaszek

Nauczycielka języka angielskiego.

Zofia (Dagmara) Bednarek

Ślązaczka! Ukończone studia: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie oraz Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Wyższej Szkole Humanistycznej w Katowicach. Zainteresowania zawodowe: metodyka zuchowa, metodyka Marii Montessori, pedagogika teatru. Zainteresowania prywatne: podróże i dobre jedzenie, a najlepiej jedzenie w podróży;)

Weronika Behling

Psycholog. Ukończyła kurs socjoterapii. W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla niej tworzenie pozytywnej, bezpiecznej relacji. Wierzy, że dzięki niej można zbudować piękne i wartościowe rzeczy. O sobie: „Bardzo lubię próbować i uczyć się nowych rzeczy. Chętnie wybieram się w miejsca, w których jeszcze nie byłam”.

Małgorzata Bielak-Maciejewska

Szkolna psycholog, terapeuta, nauczyciel mianowany. Ukończyła studia psychologiczne na Akademii Teologii Katolickiej (1988). Uzyskała certyfikat psychoterapeuty wydany przez Instytut Psychoanalizy i Psychoterapii w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Szpitalu Neuropsychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Zagórzu (1989-1999) oraz na oddziale leczenia nerwic dziecięcych w Warszawie w Szpitalu Psychiatrycznym na ul. Nowowiejskiej. Pracuje również w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piasecznie oraz Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Piasecznie.

Beata Bracławska

Nauczycielka informatyki i programowania w młodszych klasach.

Monika Burkacka

Nauczycielka religii klas młodszych. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, specjalizacja – teologia duchowości, doktorantka. Nauczycielka tańca towarzyskiego. Związana z tańcem od 1989 roku, od 1999 – z tańcem integracyjnym. Mistrzyni Świata, Europy, Polski i Warszawy w tańcach latynoamerykańskich z osobą niepełnosprawną.

Mariola Bylińska

Psycholog, pedagog, absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu SWPS, obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia Psychoterapii CBT. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach oświatowych, w przedszkolach, szkołach, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piasecznie, w przychodni lekarskiej w Piasecznie, na stażach w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Klinice Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania oraz Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Uczestniczyła w licznych szkoleniach. Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB).

Kamil Cioroch

Nauczyciel WF-u. Absolwent wojskowego liceum, a dalej warszawskiej AWF (magister wychowania fizycznego), trener pływania, instruktor narciarstwa, ratownik WOPR, sternik motorowodny, instruktor gimnastyki korekcyjnej. Lubi pracę z dzieciakami, a na obozach zimą szkoli młodych narciarzy, latem prowadzi zajęcia ze sportów wodnych. Woda to jego żywioł. Na co dzień jest trenerem pływania w Stowarzyszeniu Pływackim „Swimmers”, pracuje także jako ratownik na jednej ze stołecznych pływalni. W zawodowej karierze był m.in. członkiem projektu „Baltic Adveture”, gdzie odpowiadał za zabezpieczenie próby przepłynięcia wpław ze Szwecji do Kołobrzegu.

Katarzyna Chrzczanowicz

Nauczycielka wspomagająca, opiekunka samorządu szkolnego, współprowadząca zajęcia TUS. Ukończyła psychologię kliniczną w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz pedagogikę w Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych. Wieloletnia instruktorka harcerska. W wolnych chwilach podróżuje po Europie.

Joanna Czarnecka

Nauczycielka informatyki i pływania. Ukończyła wyższe studia magisterskie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jest ratownikiem WOPR i instruktorem pływania, ukończyła NPLQ – międzynarodowy kurs ratowniczy. W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej satysfakcja z efektów pracy – lubi ją, bo każdy dzień jest inny. Lubi poza tym: „pływanie, teatr, przebywanie na łonie natury”.

Marta Dębska

Nauczycielka języka angielskiego w klasach 0-1. Ukończyła Edukację wczesnoszkolną z językiem angielskim w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku, Pedagogikę specjalną na APS w Warszawie oraz Pedagogikę przedszkolną z wczesnoszkolną na APS w Warszawie. W pracy z dziećmi najbardziej ceni ich uśmiech.

Katarzyna Delążek-Gawryś

Jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyła „Edukację początkową z reedukacją” oraz podyplomowe studia Wychowania Seksualnego na Uniwersytecie Warszawskim. W naszej szkole jest wychowawczynią oraz prowadzi kółko gier planszowych dla klas starszych. Od ponad 20 lat związana z harcerstwem, z którego czerpnie inspiracje w pracy wychowawczej. Interesuje się tematyką oceniania kształtującego w szkole. Zapalona rowerzystka i kociara.

Renata Dobrowolska

Nauczycielka języka angielskiego w klasach starszych, zajmuje się także organizacją warsztatów i szkoleń dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła Nauczycielskie Kolegium Języka Angielskiego UW (licencjat) oraz Wydział Lingwistyki Stosowanej UW (mgr, specjalizacja nauczycielska i tłumaczeniowa). Występuje jako prelegentka na konferencjach dla nauczycieli języków obcych TWIST, współpracuje z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli Lang oraz ośrodkiem egzaminacyjnym Cambridge English Language Assessment. W pracy z dziećmi za najważniejsze uznaje zbudowanie więzi z grupą oraz wewnątrz grupy. Uważa, że dzięki temu można oddychać na lekcji oraz zajmować się nauką. Interesują ją twórcze metody pracy, zanurzanie w języku, wykorzystywanie dramy w nauce języka obcego. O sobie: „Lubię ludzi i spotkania z nimi. Dobrze się czuję, tworząc coś wspólnie. Czerpię przyjemność z wymyślania różnych rzeczy – lekcji, rozwiązań, małych i większych usprawnień;) Lubię się uczyć – zdecydowanie bardziej teraz niż kiedy byłam uczennicą. Lubię bycie mamą 3 córek i żoną jednego męża. I lubię Nigellę Lawson – to jak mówi o życiu poprzez kulinaria”.

Agnieszka Gapska

Nauczycielka wychowanie fizycznego, prowadzi gry ruchowe, kółko kulinarne i kółko gimnastyki korekcyjnej, jest wychowawczynią świetlicy. Ukończyła Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku Pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe Gimnastyka Korekcyjna w Wychowaniu Fizycznym i Zdrowotnym na Akademii Wychowania Fizycznego. Najważniejsza w pracy z dziećmi jest dla niej radość, jaka płynie ze wspólnych spotkań z nimi, wzajemnie przekazywana pozytywna energia. Lubi: turystykę krajową i zagraniczną, kuchnię włoską i kuchnie świata, fitness, folklor Podhalański.

Małgorzata Garbarczyk

Doradca w gimnazjum. Ukończyła Wydział Fitotechniki w Wyższej Szkole Rolniczej w Pradze.

Damian Gorczyca

Nauczyciel chemii i fizyki. Ukończył Wydział Chemii na Uniwersytecie Warszawskim, jest doktorem nauk chemicznych. Ma na swoim koncie kurs gotowania u Kurta Schellera oraz Podyplomowe Studia z Kryminalistyki. W pracy z dziećmi najważniejsze dla niego jest przekazanie i zaszczepienie pasji do nauk przyrodniczych. Lubi: jazdę konną, gotowanie, muzykę.

Magdalena Gregorczuk

Nauczycielka języka rosyjskiego i nauczycielka wspomagająca, wychowawczyni klasy 3 gimnazjum. Ukończyła Filologię rosyjską na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną z elementami terapii pedagogicznej w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin. W wolnych chwilach spędza czas na łonie natury, tańczy lub zaczytuje się w literaturze faktu.

Marta Goszcz

Mistrzyni Wszelkich Sztuk Plastycznych. Ukończyła Wydział Grafiki na ASP w Warszawie. Trudno wymienić, z jakich technik plastycznych nie korzysta na zajęciach z naszymi dziećmi.

Danuta Jakubowska

Sekretarz szkoły. Ukończyła historię w Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku, ale nie historia ją absorbuje w naszej szkole. Od lat dba o tysiąc i jeden drobiazgów, składających się na sferę administracyjną i organizacyjną szkoły. Serdeczna i zawsze gotowa pomóc. Jej repertuar zadań i umiejętności zdaje się być nieograniczony.

Paulina Janiszek

Jest wychowawczynią klasy drugiej oraz pedagogiem terapeutą. Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Dodatkowe uprawnienia zdobyła na studiach podyplomowych „Terapia pedagogiczna z elementami systemu Marii Montessori”, „Matematycznie uzdolnione dzieci” oraz „Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna”. Ukończyła również roczny kurs kwalifikacyjny z zakresu pedagogiki Marii Montessori. Jest fanką matematyki w działaniu. W naszej szkole wprowadza innowację pedagogiczną, której celem jest rozwijanie uzdolnień matematycznych. Stara się być nauczycielem pełnym pasji i rozbudzać w dzieciach chęć do radosnego odkrywania świata.

Mirek Karwański

Nauczyciel pływania, jest wychowawcą w świetlicy. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Pedagogikę w Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych. Ma na swoim koncie Kurs Instruktora Pływania i Ratownictwa Wodnego. W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niego troska o to, by dzieci czuły się w szkole dobrze i bezpiecznie oraz by każdy dzień był dla nich przygodą i frajdą. Lubi: pływanie, taniec, język niemiecki.

Iwona Karwańska (urlop)

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i kierownik zespołu klas młodszych. Prowadzi w naszej szkole zajęcia logopedyczne dla dzieci. Ukończyła pedagogikę specjalną w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej, pedagogikę wczesnoszkolną i terapię pedagogiczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz logopedię w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Jacek Kierżek

Pochodzący z przepięknej i malowniczej Muszyny góral niskopienny:) Szkolny nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca na świetlicy oraz trener szkolnej reprezentacji piłkarskiej. Absolwent AWF im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie w stopniu magisterskim. Trener piłki nożnej z kilkuletni stażem pracy z dziećmi w wieku od 6 do 15 lat. Miłośnik wszelkiej aktywności fizycznej lubiący przekazywać sportową pasję swoim podopiecznym.

Katarzyna Kiraga

Logopeda (zastępuje p. Iwonę Karwańską). Ukończyła dwustopniowe studia logopedyczne na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz szkolenia dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu; szkolenia dotyczące diagnozy, terapii i wsparcia edukacyjnego dzieci z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami przetwarzania słuchowego; szkolenia dotyczące opóźnionego rozwoju mowy, innowacyjnych metod wywoływania głosek, pracy z dziećmi dwujęzycznymi, wczesnej interwencji logopedycznej; I i II stopień metody werbotonalnej; kurs pierwszej pomocy przedmedycznej; szkolenie LOGORYTMIKA – ruch słuch słowo, dający uprawnienia do prowadzenia zajęć logorytmicznych; dwustopniowy kurs terapii ręki; Trening Umiejętności Społecznych oparty na procesie grupowym; szkolenie Masaż Shantala a rozwijanie mowy dziecka; szkolenie Stymulacja sfery ustno-twarzowej z wykorzystaniem innowacyjnych pomocy logopedycznych. Organizowała i brała udział w wielu konferencjach logopedycznych i pediatrycznych. W pracy z dziećmi stara się zawsze dostosowywać zajęcia do możliwości i potrzeb uczniów, ale również dba o to, aby zajęcia były atrakcyjne i ciekawe. O sobie: „W wolnych chwilach dużo czytam, oglądam filmy i gotuję:)”.

Joanna Kowalkowska

Prowadzi edukację wczesnoszkolną, jest nauczycielką wspomagającą. Ukończyła Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, studia I stopnia (specjalność: Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika) oraz II stopnia (specjalność: Wczesna edukacja). W pracy z dziećmi najważniejsze dla nie jest pełne cierpliwości, wyrozumiałości i dobroci towarzyszenie dzieciom w odkrywaniu świata; podkreślanie możliwości dziecka, ukazywanie użyteczności zdobywanej wiedzy w codzienności oraz pozwalanie na popełnianie błędów, jako drogę poszukiwania i odnajdywania odpowiedzi oraz zdobywania wiedzy. O sobie: „Uwielbiam grać na gitarze i bębnach, dobrą książkę i spacery, podczas których zachwycam się pięknem przyrody”.

Marta Łuszczyńska (zwolnienie lekarskie)

Nauczycielka wspomagająca. Ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na Uniwersytecie Warszawskim oraz pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Obecnie studiuje terapię pedagogiczną z edukacją daltońską i elementami systemu M. Montessori w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Prywatnie interesuje się tematyką autyzmu, którą nieustannie pogłębia. W swojej pracy wykorzystuje elementy edukacji daltońskiej oraz elementy pedagogiki Marii Montessori. Uwielbia grać na gitarze i bębnie.

Pedro Lopez Martinez

Nauczyciel języka hiszpańskiego.

Katarzyna Mazur

Ukończyła filologię angielską, historię oraz podyplomowo integrację europejską. Najmilej wspomina naukę w Trinity College w Londynie, gdzie uczyła się uczyć. Głównym obszarem jej zainteresowań w zakresie dydaktyki jest CLIL (zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe). W swojej pracy najbardziej lubi pomysły dzieci, wykorzystywanie wiedzy w praktyce oraz wakacje.

Justyna Mońko

Pedagog terapeutyczna. Ukończyła pedagogikę specjalną – pedagogikę terapeutyczną oraz studia podyplomowe – pedagogikę korekcyjną w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, jak również studia podyplomowe – korekcja wad postawy w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Brała udział w wielu kursach, szkoleniach, konferencjach doskonalących warsztat pracy oraz pogłębiających wiedzę w zakresie nauczania i wychowania, a szczególnie pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się.

Agnieszka Petek (zwolnienie lekarskie)

Nauczycielka wspomagająca oraz nauczycielka języka angielskiego. Ukończyła Akademię Świętokrzyską im. Jana Kochanowskiego w Kielcach; Wydział Pedagogiczny i Artystyczny na kierunku pedagogika w zakresie Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z językiem angielskim oraz Uniwersytet Humanistyczno – Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego w Kielcach; Wydział Pedagogiczny i Artystyczny na kierunku pedagogika w zakresie Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z terapią pedagogiczną.

Bartosz Pietrzak

Uczy muzyki oraz jest wychowawcą w szkolnej świetlicy, prowadzi również świetne kółka muzyczne. Ukończył Wydział Instrumentalny na Akademii Muzycznej w Łodzi.

Anna Puścian (urlop)

Nauczycielka przyrody oraz biologii w gimnazjum. Prowadzi również kółko przyrodnicze ,,Mali Odkrywcy Przyrody” dla klas młodszych. Ukończyła biologię w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Podyplomowe Międzywydziałowe Studia Nauczania Przyrody UW.

Martyna Rzepecka

Prowadzi edukację wczesnoszkolną w klasie zero oraz Trening Umiejętności Społecznych i Terapię Indywidualną. Ukończyła Pedagogikę (Wychowanie przedszkolne i Edukacja wczesnoszkolna). Jest w trakcie studiów pedagogiki specjalnej (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną). Ponadto ukończyła treningi i kursy: „Trening Umiejętności Społecznych oparty na procesie grupowym”, „Zaburzenia ze spektrum autyzmu”, „Animator dziecięcy”, „Animacja gier i zabaw”, „Terapia ręki i stopy”, „Metoda Dobrego Startu”, „Dam radę” – Metoda Kids’ Skills, „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji – niesłyszących, autystycznych, z afazją”, „Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”, „Kodeks złości – jak pracować z zachowaniami trudnymi”, „Budowanie dobrych relacji w pracy nauczyciela i grupy”, „Praca z dzieckiem z FAS”. W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej Relacja. Uważa, że tylko wtedy, kiedy dziecko jej zaufa, poczuje się bezpieczne i przed nią otworzy, można zacząć pracować. Według niej umiejętności akademickie można bardzo szybko nadrobić, ale ważne są chęci i motywacja. Ważne są też wzmocnienia pozytywne, które zmieniają nasze zachowanie. Interesują ją zagadnienia związane z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Lubi: „dobrą książkę, spacery wśród zieleni, góry, survival, uśmiech dziecka”. Wierzy, że nie ma rzeczy niemożliwych:)

Ewa Sawicka

Nauczycielka wspomagająca. Ukończyła pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, psychologię na SWPS oraz oligofrenopedagogikę. Posiada 9-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością znaczną i głęboką, autyzmem i zespołem Aspergera.

Olga Simsak-Sobiech

Nauczycielka matematyki. Ukończyła pedagogikę specjalną w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Interesuje się metodyką nauczania matematyki.

Lucyna Skowron

Nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, jest także opiekunem biblioteki. Ukończyła Wydział Historii i Archiwistyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim (Pedagogika Wczesnoszkolna i Reedukacja). W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej wzajemna wymiana wiedzy, myśli i energii. O sobie: „Lubię czytać, muzykować, wędrować i działać:)”.

Urszula Szczegłow

Nauczycielka języka polskiego. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim.

Maria Szczepaniak

Nauczycielka wspomagająca. Ukończyła Edukację wczesnoszkolną i przedszkolną oraz Pedagogikę specjalną. Najważniejsze w pracy z dziećmi jest dla niej budowanie relacji i dążenie do rozwoju zarówno dzieci, jak i własnego. O sobie: „Lubię poczytać dobrą literaturę, oddać się malowaniu. Ostatnio ćwiczę sztuki walki kung-fu. Dużą przyjemność sprawiają mi spotkania z ludźmi”.

Anna Tertelis

Nauczycielka geografii. Ukończyła Uniwersytet Warszawski (studia licencjackie – geografia, studia mgr – geografia ekonomiczna; blok pedagogiczny). O sobie: „Lubię: spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, podróżować, poznawać nowe miejsca, kontakt z przyrodą, czytanie książek, prace w ogrodzie”.

Michalina Tokarska

Uczy wychowania fizycznego w gimnazjum, prowadzi również kółka sportowe. Jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie i zawodniczką w II lidze polskiej siatkówki w zespole AZS LSW. W wolnych chwilach uprawia wózkarstwo szosowe i leśne.

Agata Węglińska-Szulc

Uczy języka angielskiego i jest kierownikiem zespołu klas starszych. Jest również wychowawcą. Ukończyła Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Radomiu i zdała egzamin licencjacki z literatury angielskiej na UMCS w Lublinie.

Ewa Wodecka

Nauczycielka języka polskiego, jest wychowawczynią klasy 4. Ukończyła dziennikarstwo i polonistykę na UW oraz studia podyplomowe „Czytanie jako metoda edukacji i rozwoju” organizowane przez SWPS i Fundację ABC XXI. Ciągle szuka inspiracji, chodzi na różne kursy, konferencje, warsztaty. W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej bliskość, bycie z nimi, towarzyszenie ich rozwojowi, rozwijanie się z nimi i dla nich. Lubi: „Czytanie. Ogród. Czytanie w ogrodzie. Czytanie o ogrodzie”. Mama Kazika, Tadzia i Henia.

Michał Panmisio – Wodecki

Nauczyciel matematyki, jest wychowawcą. Ukończył Matematykę, Analizy statystyczne. Najbardziej ceni sobie dobry kontakt z dziećmi. Interesują go: muzyka, modelarstwo, gry komputerowe.

Michał Zieliński

Nauczyciel religii w klasach trzecich gimnazjum. Absolwent Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Podharcmistrz – członek Stowarzyszenia Harcerstwa Katolickiego „ZAWISZA” Federacji Skautingu Europejskiego. Szef 1. Gromady Wilczków działającej przy parafii w Starej Iwicznej. Licencjonowany instruktor piłki ręcznej. Założyciel UKS SZCZYPIORNIAK Lesznowola.

Mysz Polna

Niczego u nas nie uczy, ale jest ważnym członkiem zespołu. Ukończyła Polne Harce w Terenie. Zignorowała procedury rekrutacyjne, nigdy nie przeszła testu gotowości szkolnej, a jednak odnajduje się tu doskonale – szkoła jest jej (nie drugim bynajmniej) domem. Ciekawość świata i żądza wiedzy kazały jej przegryźć się przez opakowanie mikroskopu i zapoznać z jego budową. Z bliska zapoznała się też z kolekcją dydaktyczną „Zboża Polski”. Twórczo wyżywa się w pracach z nasion, ryżu kaszy i makaronu.