Zapraszamy na szkolenie poświęcone tematyce zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci w wieku szkolnym. Poprowadzi je Marta Cieśla, psycholog i terapeta z Centrum wspierania Rozwoju ESPERI.
Szkolenie jest adresowane do rodziców oraz nauczycieli, którzy na co dzień mierzą się z trudnościami związanymi z autyzmem i zespołem Aspergera swoich dzieci i wychowanków. Zapraszamy także osoby, których temat dotyczy pośrednio – wszystkich rodziców dzieci ze szkół integracyjnych oraz dalszych członków rodziny dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Szkolenie jest podzielone na cztery moduły tematyczne:
MODUŁ I i II – Oczami dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Komunikacja
(wspólne dla wszystkich uczestników)
MODUŁ III – Praca w klasie (adresowany do samych nauczycieli)
MODUŁ IV – Wspieranie rozwoju dziecka w domu (dla samych rodziców / opiekunów)
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Kiedy
9 grudnia (sobota), godz. 9:00 – 16:00 (MODUŁ I, II, III),
12 grudnia (wtorek), godz. 17.00 – 20.00 (MODUŁ IV)
Gdzie
Niepubliczna Integracyjna Szkoła Podstawowa w Mysiadle, ul. Krótka 11
Parkowanie
– przy szkole (ok 10 miejsc)
– przy ul. Topolowej
– przy CEiS na ul. Ogrodowej
Koszt
Udział w szkoleniu jest nieodpłatny dla rodziców i nauczycieli z NISP w Mysiadle.
Koszt uczestnictwa dla osób spoza NISP wynosi 50 zł.
Wpłaty należy dokonać najpóźniej do 5 grudnia na konto:
VOLKSWAGEN BANK S.A.
85 2130 0004 2001 0343 4511 0001
Tytuł przelewu: SZKOLENIE AUTYZM
Zapisy
Wszystkich zainteresowanych prosimy o dokonanie rejestracji poprzez formularz zgłoszenia. Maksymalna liczba uczestników to 40 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zainteresowani uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
9 grudnia (sobota)
MODUŁ I: Oczami dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
9.00 – 11.00 (rodzice i nauczyciele)
- Autystyczna triada zaburzeń.
- Okulary na objawy – świat z perspektywy dziecka.
- Specyfika przetwarzania informacji przez zmysły.
MODUŁ II: Komunikacja
11.00 – 13.00 (rodzice i nauczyciele)
- Jak osoba z ASD rozumie język?
- Co wspomaga komunikację?
- Rysunki, komiksy, grafy, alternatywne sposoby komunikacji.
- Myślenie dynamiczne a myślenie statyczne.
- Komunikacja dynamiczna i instrumentalna.
- Myślenie za dziecko a kierowanie myśleniem.
MODUŁ III: Praca w klasie
13.00 – 16.00 (nauczyciele)
- Trudności w rozumieniu sytuacji społecznych przez ucznia z autyzmem.
- Strukturyzacja pracy (check listy, zasady, przywileje, system sygnalizacji świetlnej).
- Sytuacje trudne.
- Czy i jak mówić o trudnościach dzieciom?
12 grudnia (wtorek)
MODUŁ IV: Wspieranie rozwoju dziecka w domu
17.00 – 20.00 (rodzice)
- Wymagać, ale jak?
- Jak wyznaczać strefy najbliższego rozwoju?
- Skuteczne wydawanie poleceń.
- Być szanującym autorytetem.
- Jak zadbać o siebie i swoje rodzicielskie zasoby?
W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy kawowe.
O prowadzącej
Marta Cieśla – psycholog, terapeuta, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w procesie certyfikacji, założycielka Centrum Wspierania Rozwoju ESPERI. Na co dzień pracuje z dziećmi z wyzwaniami w rozwoju i na rzecz dzieci: z rodzicami, nauczycielami, placówkami. Prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i dorosłych, warsztaty dla rodziców, szkolenia dla specjalistów pracujących z dziećmi oraz konsultacje dla placówek. Spełnia dziecięce marzenia na obozach terapeutycznych. W swojej pracy najpierw widzi dziecko, potem trudności, a następnie system, który za dzieckiem stoi. Wierzy w nieograniczony potencjał. Jej motto brzmi: Musi się w Tobie palić to, co chcesz zapalić w innych (św. Augustyn).
Osoba kontaktowa
Renata Dobrowolska
renata.dobro1@gmail.com