Pingwin niejedno ma imię

Grudzień i styczeń upłynęły nam pod znakiem pingwina. Inspiracją do naszej niezwykłej przygody była książka „Zaczarowana zagroda”, która była naszą lekturą w II Tygodniu Paszportowym. Po lekturze przyszedł czas na odkrywanie niezwykłego kontynentu, jakim niewątpliwie jest Antarktyda. I tak rozpoczęliśmy projekt „Pingwin”.

Nasze działania zaczęły się od stworzenia siatki projektu, a następnie podjęliśmy wiele różnych aktywności: pracowaliśmy samodzielnie, w parach, w zespołach oraz korzystaliśmy z różnych źródeł wiedzy.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Wśród tematów, które zgłębialiśmy, znalazły się:

  1. kula ziemska i jej cechy charakterystyczne;
  2. kontynenty – czym są, ile ich jest, jak się nazywają, czym się różnią (praca z mapą, globusem, planiglobom);
  3. kontynent Antarktyda – szukaliśmy wyjaśnienia pojęć: Antarktyda, Arktyka, Antarktyka; poznaliśmy zwierzęta zamieszkujące ten kontynent;
  4. pingwin – jak wygląda, jakie są rodzaje pingwinów, ile waży i mierzy pingwin, części ciała pingwina;
  5. zachowania pingwinów w wodzie i na lądzie oraz niebezpieczeństwa czyhające na pingwiny;
  6. rozmnażanie i opieka nad małymi pingwinami.

To był bardzo ciekawy projekt. Dowiedzieliśmy się znacznie więcej niż podczas zwykłych lekcji.

Przed Nami jeszcze najważniejsza część projektu czyli „wydarzenie kulminacyjne”, do którego musimy się dobrze przygotować. W planach mamy odwiedziny u naszych młodszych kolegów w zerówce i podzielenie się naszą wiedzą na temat pingwinów.

Serdecznie polecamy wszystkim realizowanie takich projektów!

Drugaki z panią Pauliną i panią Martą:)

Dodaj komentarz